Nekromanti Krasch boom bang!

Johan K

Gammal & dryg
Skönt att du fick start på det hela igen!
För den delen, kul att bildforumet fått sidan bilder flyttade till en lite bättre position! De syns klart bättre nu!

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag har försökt byta avatar, men trots att jag rensat ut mina cookies både i Firefox och med hjälp av forumet, så går det inte att ladda upp någon ny bild. Är det en bugg eller jag som är okunnig?

Gardener

Champion
Troligen fel rättigheter på mappen där avatarerna sparas. Något som ännu mer tyder på att webbhotellet faktiskt gjorde nån stor förändring, något som dom envist vägrar erkänna.

Kan också vara en inställning.

Får du nåt sorts felmeddelande? Vad händer?

Gardener

Champion
Dom inställningarna var helt försvunna, har fixat det nu.

Nån som kommer ihåg maxstorlek i pixlar på avatarer? Har satt det till 100x100 nu.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Gardener said:
Nån som kommer ihåg maxstorlek i pixlar på avatarer? Har satt det till 100x100 nu.
100x100 var det innan också. Det är den storleken jag gjort alla mina avatarer hit i.

Storuggla

Champion
Innan stora kraschen fanns det en knapp för att infoga ett videoklipp (youtube till äggsempel) i ett inlägg. Nu finns den inte.

Storuggla, är det en feature?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Är det bara jag, eller funkar inte "inlägg"-taggarna längre?

Gardener

Champion
Specialtaggarna måste göras om, dom sparades uppenbarligen i config-filen. Undrar vilka som fanns och hur dom såg ut...

krank

Om man får önska, så tycker jag att inlägg-taggen borde bytas ut till att se ut som url-taggen, för lite konsekvens i systemet.

Alltså:

[inlägg=665536]text[/inlägg]

istället för:

[inlägg]665536 text[/inlägg]

Gardener

Champion
Men det får du inte.

Eller det får du, men tyvärr har inte det inbyggda stödet för att göra nya taggar möjlighet att göra taggar på det formatet.

Hittade felet, var en cache-fil som inte skrevs korrekt. Så nu ska extra taggarna funka igen.

krank

Gardener said:
Men det får du inte.

Eller det får du, men tyvärr har inte det inbyggda stödet för att göra nya taggar möjlighet att göra taggar på det formatet.
Jobbigt. Aja, får väl funka =)

Gardener

Champion
Kollar man i koden så står det i en kommentar att det är på gång en ändring som gör att det ska vara möjligt. Kanske kommer i en framtida version.