Nekromanti Krig..

Delita Hyral

Veteran
Är det någon sl som provat på fältslag till nya DoD 6
och i sådant fall har ett nytt fungerande system..
Visst funkar Gigant och Krigarenshandboks fältslagsregler om man ändrar lite men jag undrar om det är någon sl som kommit på egna schyssta regler till 6.an..?

Och finns det någon på forumet som ännu lyckats spela så
mycket så rpn nåt nivån mästare eller Legend ?

Och sen undrar jag om det är någon som har en schysst slp
som jag kan använda som en mäkta Bad Guy ?

" A warrior grasps a sword in hand, clasping a gem to his heart. Engraving vanishing memories into the blade, now the story can be told....."

- The crest of the black lion -

Umi Ryozaki

Veteran
Bad guy?

Vad för typ, jag har en massa mysiga ideér till Bad guy's.

Allt från missförstådda Animister som vill förstöra mänskligheten till Folk som vill implodera världsaltet.

So... name your guy =P

/Umi Ryozaki
Gambate kudasai!

Helgonet

Veteran
Personligen brukar jag inte tycka om att låta slumpen ha en avgörande roll i fältslag, de är ju så pass stora händelser att det påverkar så mycket mer av omvärlden än vad rollpersonerna brukar göra. De gånger det skulle kunna vara intressant med regler är om rollpersonerna är härförare eller andra högre officerare och därmed fattar taktiska beslut. Däremot kan man ju ha "slumptabeller" för att avgöra vad som händer rollpersoner som deltar i själva stridigheterna.
Sådana finns i Gigant men är nog bättre att göra egna beroende på rollpersonernas truppslag och motståndare.

Ex nihilo nihil fit

Runde Rolf

Swordsman
Fältslag

På scenariobanken finns det under DoD6 ett äventyr som heter Demonernas herre. Där används en hemgjord fältslgs regel som du atnagligen kan använda som inspiration.
URL: <A HREF="http://www.sverok.se/bank/index1.htm" target="_new">http://www.sverok.se/bank/index1.htm</A> Och nej, ingen av mina spelare har kommit högre än utövare trots att vi har kört mycket. Är jag för hård?
"Mångsidig som en plattfisk"<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Runde Rolf on 2001-03-06 12:58.</EM></FONT></P>

Mutant

Warrior
jag tror inte det är möjligt med ett så uråldrigt system
till skitspelet(DoD:6) att det går göra fungerande regler överhuvudtaget.

First i was blind, now i can see.

jonix

Warrior
LOL ! (nt)

/images/icons/laugh.gif......../images/icons/laugh.gif......../images/icons/laugh.gif
/images/icons/laugh.gif....../images/icons/laugh.gif../images/icons/laugh.gif....../images/icons/laugh.gif
/images/icons/laugh.gif....../images/icons/laugh.gif../images/icons/laugh.gif....../images/icons/laugh.gif
/images/icons/laugh.gif......../images/icons/laugh.gif......../images/icons/laugh.gif
/images/icons/laugh.gif/images/icons/laugh.gif/images/icons/laugh.gif............../images/icons/laugh.gif/images/icons/laugh.gif/images/icons/laugh.gif

jonix.e@sweden.com
UIN: 104897134

Delita Hyral

Veteran
Re: Bad guy?

Gangate Kudasai? = Chin upp.
Tack..

Vad som helst men det skall helst vara en människa eller ett halvblod. Jag gillar din idé med en missförståd eller
dåligt behandlad person som planerar hämnd mot ett land eller hela männskligheten...

Har du några sådär på rak arm så skulle jag vara tacksam..

Konichiwa, Umi-chan.

Delita Hyral

Veteran
Re: Fältslag

Nej då rolf, du är alldeles lagom hård..
Mina ligger på nivån lärling, fortfarande desperat kämpandes för att få dom där extra Äp.... (heheh)

Men tro inget annat än att dom förtjänar det....
Min grupp är den mest omoraliska och själviska hög drägg man kan finna och det märks även i deras rollspell...men det är trots allt mina drägg...

Tack för tipset.

Delita Hyral

Veteran
Jo men själva tanken är att just i detta slag att några av mina rp ( en riddare och en helig krigare ) skall leda några av enheterna och jag hade tänkt att de skulle kunna använda sig av färdigheten Taktik. Dessutom att det skulle avspeglas i deras Fv.

Men annars om man skall vara en i mängden så kan man köra som du föreslog....

Arigato

- The crest of the black lion-

Delita Hyral

Veteran
Re: Bad guy?

ähh det skulle vart
Domo arigato istället för Konichiwa...jag fick lite hjärnsläpp...verkar dumt att hälsa när man menar tack :)

Feuflux

omjonasson.se
Grattis du har vunnit en T-shirt...

...för snyggast använding av smileisar (eller vad de nu kan kallas).

/images/icons/laugh.gif

//[color:red]Feuflux</font color=red>
//[color:red]I vanlig ordning står jag inte för något av det jag säger...</font color=red>

jonix

Warrior
Tack ! (nt)

../images/icons/laugh.gif/images/icons/laugh.gif/images/icons/laugh.gif.../images/icons/laugh.gif/images/icons/laugh.gif...../images/icons/laugh.gif/images/icons/laugh.gif.../images/icons/laugh.gif.../images/icons/laugh.gif..../images/icons/wink.gif/images/icons/wink.gif
..../images/icons/laugh.gif.../images/icons/laugh.gif../images/icons/laugh.gif.../images/icons/laugh.gif......./images/icons/laugh.gif../images/icons/laugh.gif...../images/icons/wink.gif/images/icons/wink.gif
..../images/icons/laugh.gif.../images/icons/laugh.gif../images/icons/laugh.gif.../images/icons/laugh.gif......./images/icons/laugh.gif/images/icons/laugh.gif......./images/icons/wink.gif/images/icons/wink.gif
..../images/icons/laugh.gif.../images/icons/laugh.gif/images/icons/laugh.gif/images/icons/laugh.gif.../images/icons/laugh.gif......./images/icons/laugh.gif../images/icons/laugh.gif........
..../images/icons/laugh.gif.../images/icons/laugh.gif../images/icons/laugh.gif...../images/icons/laugh.gif/images/icons/laugh.gif.../images/icons/laugh.gif.../images/icons/laugh.gif...../images/icons/wink.gif

jonix.e@sweden.com
UIN: 104897134

Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Skit spel?

Vad snackar du om. Har du spelat DoD6, de e ta mig faen helt kung. "Front mot DoD6 hatare", bör bildas. =P

Jaja, Jag har spelat ett fältkrig, och de e så jävla tråkigt, dock var det till DoD4. Nej mitt råd till dig, skit i fältslag. Visst hade det varit roligt och helt kung om man fick till ett "fältslag ala Braveheart"...

"Oderint dum metuant"
"Låt dom hata, bara de fruktar"