Nekromanti KRIG!!!

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Oj, oj, oj... nu tycks det som jag har kommit längre och längre från DoD6 "mörka skogar". Mina spelare har lyckats bli infångade av en demonfurste och till råga på allt blivit lojala mot honom!!! Jag har skapat en värld till DoD6 som vi spelar i och nu tycks det som de tänker släppa lös hela helvetet över jorden, så gick det med den världen men va fan... huvudsaken är att vi har kul! De ska ge sig på motsvarande vatikanstaten med armeér och åter armeér av orcher och demoner. Moderkyrkan kommer givetvis släppa loss horder av paladins och änglar så då måste de kontra med demonfurstar och allsköns hemskheter! Jag ser fram emot detta som spelledare, det kommer bli svettigt, men kul! Jag har dock ett litet ess i rockärmen; mitt i allt ska jag släpa lös en tredje part, de odöda legionerna *myser*... tusen och åter tusen skelett, zombier och dödsriddare ledda av Vampyrfurstarna.. hihihi Vilket kaos det kommer bli *myser ännu mera* Synd på allt jobb med att skapa en värld bara...

"Ägna inte för mycket tid till att vara en bra människa, inte en jävel kommer att tacka dig för det"

Sodivra

Champion
Det behöver ju inte ta slut..

Vänd världen till en post-apokalyptisk fantasyvärld efter det där stora kriget. Mad Max, fast med dvärgar. Och vilsna demoner istället för mutanter.

"Stick! Vi serverar inte demoner här!"
"Äh ggggrrrrrrruwwwwwllll"

Det skulle säkert spelarna uppskatta..

/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\

Skelander

Veteran
Wow, det verkar coolt som tusan!!

Rikard
---
"A real American only need one finger..."
Al Bundy

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Re: Det behöver ju inte ta slut..

Inte så dum idé faktiskt... å andra sidan finns det så många mörka postapokalyptiska spel så jag vet inte... det är ju alltid kul att göra en helt ny värld... tack för tipset ändå...

"Ägna inte för mycket tid till att vara en bra människa, inte en jävel kommer att tacka dig för det"

Sårias

Veteran
Vänta nu här var är dom söta små oskyldiga pojkarna som skall uppfylla profetian och rädda världen då? (eller har du glömt dom...Inte för att dom behöver lyckas uppfylla profetian men.../images/icons/crazy.gif) Det är en kul faktor om man vill vara lite episkt...osv.

Sårias Halvalv:
Biter inte min klinga eller morgonstjärna biter INGET!

Netfeed

Swashbuckler
åt fanders med snällhet och hjältar
alla vet ju att världen styrs av ondska och sex :)

---------
-Netfeed-
---------
I scream, you scream, all scream for Ice-cream

Om man vill va riktigt avancerad spelar man två grupper inom samma värld, och så spelar man ut dom snälla söta hjältarna mot dom onda fula ...andra typerna... *flinar*.. de svårt, men de går...kanske

"I may be small but I can still kick your ass!"

Johan K

Gammal & dryg
Det låter ju ganska kul att spela de onda för en gångs skull, annars så brukar det ju vara tvärtom....

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>