Patient Beta
Swordsman
Hej
Jag håller på att komponera en Neotech-kampanj av större mått, baserat runt en grupp av soldater från all världens hörn som alla skall bli rekryterade ur olika förband runt om i världen av någon organisation/gränsöverskridande makt som har ordentlig politisk pull (jag tänkte mig Interpol i första hand).
Tanken är att de skall vara en grupp som gör de saker som kanske inte är helt lagliga och som kan få politiskt krångel som efterverkningar om de kan kopplas direkt till organisationen. De skall också göra "åtgärder" på interna problem i organisationen (ganska mycket inspiration har kommit från Section 9 i Ghost in the Shell:Standalone Complex).
Har någon andra förslag på motsvarande organisationer eller är Interpol det enda alternativet?
Kampanjen kommer att bli mycket grundad på separata "Uppdrag" med briefings, rules of engagement, att spelarna får sitta runt lite kartor och planera framryckningsvägar, rekvirera beväpning baserat på väntat motstånd osv. Jag vill gärna ha synpunkter och förslag på hur man kan göra det bra, både med idéer för handouts, förslag på vad för befattningar de kan ha inom organisationen (både officiella och egentliga), vilka resurser en sådan enhet bör kunna få tag på och allmänna tips och råd.
Jag har spelat lite Neotech tidigare men är ändå relativt ny på det och skulle uppskatta vishet från mer erfarna.
Jag håller på att komponera en Neotech-kampanj av större mått, baserat runt en grupp av soldater från all världens hörn som alla skall bli rekryterade ur olika förband runt om i världen av någon organisation/gränsöverskridande makt som har ordentlig politisk pull (jag tänkte mig Interpol i första hand).
Tanken är att de skall vara en grupp som gör de saker som kanske inte är helt lagliga och som kan få politiskt krångel som efterverkningar om de kan kopplas direkt till organisationen. De skall också göra "åtgärder" på interna problem i organisationen (ganska mycket inspiration har kommit från Section 9 i Ghost in the Shell:Standalone Complex).
Har någon andra förslag på motsvarande organisationer eller är Interpol det enda alternativet?
Kampanjen kommer att bli mycket grundad på separata "Uppdrag" med briefings, rules of engagement, att spelarna får sitta runt lite kartor och planera framryckningsvägar, rekvirera beväpning baserat på väntat motstånd osv. Jag vill gärna ha synpunkter och förslag på hur man kan göra det bra, både med idéer för handouts, förslag på vad för befattningar de kan ha inom organisationen (både officiella och egentliga), vilka resurser en sådan enhet bör kunna få tag på och allmänna tips och råd.
Jag har spelat lite Neotech tidigare men är ändå relativt ny på det och skulle uppskatta vishet från mer erfarna.