Nekromanti Krille behöver dig!

Storuggla

Champion
Re: Raketkommandot - äventyr i kosmos

Men singularis? Varför inte typ, Rymdkommando Ost - Äventyr i Kosmos? För att antyda existensen av ett Rymdkommando Väst, Nord, Syd, Upp och Ner?

Storuggla, OKW

Troberg

Sinister eater

Skitbra undertitel. För närvarande är jag mest tänd på Trobergs förslag, men kombinerar man dem till "Raketkommandot - äventyr i kosmos" så blir det ju riktigt bra!
Låter bra (och det är inte enbart för att jag föreslog en del av den). Jag tror att ordet "raket" är viktigt, för det för direkt tankarna till retrostilen. Rymdskepp känns nyare, men ingen säger idag raket om en rymdfarkost.

Kopplar man dessutom ihop det med passande design på raketerna (sådär härligt bulliga med runda, svepta fenor), bra uniformer (som detta Gagarin-monument (Jag vill ha en sådan staty rest till min ära, den är bara så jävla ball!)) och bulliga strålpistoler med ringar på pipan så har man stämningen perfekt.

Krille

Super Moderator

Kopplar man dessutom ihop det med passande design på raketerna (sådär härligt bulliga med runda, svepta fenor), bra uniformer (som detta Gagarin-monument (Jag vill ha en sådan staty rest till min ära, den är bara så jävla ball!)) och bulliga strålpistoler med ringar på pipan så har man stämningen perfekt.
Exakt. Det kan gå bra med en kula mitt på pipan eller fenor också. Och venusianerna ska ha flygande tefat, och marsianerna ska nog ha trebeningar i alla fall, men i övrigt är det raketskepp och raketer som gäller!

Det bästa med titeln är ju att man kan fortsätta i samma stil med en del av de andra förslagen som undertitel: "Raketkommandot - prinsessan från Venus" är en annan sån där titel som sitter som picken i Greta. Undrar vad den modulen ska handla om?

MrG

Swashbuckler

Inser att jag är lite svag för Space 1889 insperation, om du är lagd åt samma håll skulle förljande kunna funka:

Raketkommandot - äventyr i eterrymden

-Gunnar (och titelspåret ska du få spelat av Norator)

MrG

Swashbuckler
Re: Eterrymd är omodernt!

Du är minst 60 år för sent.
Tack det var det jag siktade på :gremgrin: trodde det var retro du ville ha...
Musikförslaget var bara 30 år sent :gremwink:

-Gunnar (som missade att Blixt Gordon skulle vara morderrn refernce)

Troberg

Sinister eater

Exakt. Det kan gå bra med en kula mitt på pipan eller fenor också. Och venusianerna ska ha flygande tefat, och marsianerna ska nog ha trebeningar i alla fall, men i övrigt är det raketskepp och raketer som gäller!
Och neptunianerna är vattenlevande i undervattensstäder!

Det bästa med titeln är ju att man kan fortsätta i samma stil med en del av de andra förslagen som undertitel: "Raketkommandot - prinsessan från Venus" är en annan sån där titel som sitter som picken i Greta. Undrar vad den modulen ska handla om?
Picken i rymdprinsessan Greta från Venus?

Johan K

Gammal & dryg
Et namn som poppade upp i mit huvud är "Drömvärldar" när jag läste det här..

/ Johan K, som är semidäckad efter en hellsikes dag på jobbet.

Nightowl

Champion

Finns det folk på asteroiderna?

Och var bor hökfolket någonstans?

Erik, "Se upp! det är det fruktade FOLKFOLKET!"

Krille

Super Moderator

Finns det folk på asteroiderna?
Jamän, de ökända cerianska amazonstammarna flyger sina dubbelraketskepp därifrån och gör rymden mellan det inre och yttre solsystemet osäkert.

Och var bor hökfolket någonstans?
På Mongo, skulle jag tro.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member

Det här tyckte jag var en cool idé. Så cool att jag slängde ihop ett logoförslag (helt kostnadsfritt).

Formen är knyckt … eh … lätt inspirerad av science fiction-magasinet Amazing Stories logotyp från 50-talet.
<center>

</center>

Krille

Super Moderator

Så fantastiskt apfräckt! Det enda som saknas är ett raketskepp som flyger runt loggan och jag vet inte om det egentligen behövs.

Du rockar, Dante!

Arfert

Facit

Bra Dante, såg också nåt i den stilen framför mig!!!

Krille

Super Moderator
Jobbar på det!

Skriver om merkurianer just nu - de verkar hålla på att bli någon form av LKAB-sossar med solbränna.

Det finns ett regelsystem i form av en klase papper från LinCon (typ klotter på fem eller sex sidor). Det blir en modifierad Parallell Worlds med lite mer samberättande och lite mer taktik. Får jag tid nån gång i helgen så ska jag skriva ner mina klurisar och presentera här.