Cheezes!!Varför inte typ, Rymdkommando Ost - Äventyr i Kosmos?
Låter bra (och det är inte enbart för att jag föreslog en del av den). Jag tror att ordet "raket" är viktigt, för det för direkt tankarna till retrostilen. Rymdskepp känns nyare, men ingen säger idag raket om en rymdfarkost.Skitbra undertitel. För närvarande är jag mest tänd på Trobergs förslag, men kombinerar man dem till "Raketkommandot - äventyr i kosmos" så blir det ju riktigt bra!
Exakt. Det kan gå bra med en kula mitt på pipan eller fenor också. Och venusianerna ska ha flygande tefat, och marsianerna ska nog ha trebeningar i alla fall, men i övrigt är det raketskepp och raketer som gäller!Kopplar man dessutom ihop det med passande design på raketerna (sådär härligt bulliga med runda, svepta fenor), bra uniformer (som detta Gagarin-monument (Jag vill ha en sådan staty rest till min ära, den är bara så jävla ball!)) och bulliga strålpistoler med ringar på pipan så har man stämningen perfekt.
Tack det var det jag siktade på trodde det var retro du ville ha...Du är minst 60 år för sent.
Och neptunianerna är vattenlevande i undervattensstäder!Exakt. Det kan gå bra med en kula mitt på pipan eller fenor också. Och venusianerna ska ha flygande tefat, och marsianerna ska nog ha trebeningar i alla fall, men i övrigt är det raketskepp och raketer som gäller!
Picken i rymdprinsessan Greta från Venus?Det bästa med titeln är ju att man kan fortsätta i samma stil med en del av de andra förslagen som undertitel: "Raketkommandot - prinsessan från Venus" är en annan sån där titel som sitter som picken i Greta. Undrar vad den modulen ska handla om?
Jamän, de ökända cerianska amazonstammarna flyger sina dubbelraketskepp därifrån och gör rymden mellan det inre och yttre solsystemet osäkert.Finns det folk på asteroiderna?
På Mongo, skulle jag tro.Och var bor hökfolket någonstans?