Jag gillar det här. Det känns just som lite av den färg som BRP som oftast är i behov av. Min första spontana tanke lyder dock: fast det här avsnittet borde förespråka att man använder lite pennor, papper och glaspärlor -isch, men samtidigt poängtera och påvisa att man inte måste använda sådant. ... Just för att jag tror att det skulle gynnas av ett särskilt system med fasta symboler. Exempelvis att Pil på linjen till en zon visar fri sikt medan ett Kryss på linjen visar på hindrad osv. Kort sagt så att man enkelt kan sätta upp, låt säga en komplett bar, på bara några ögonblick utan att man för den delen ska behöva ange en massa möbler och skit om man inte vill. Snabbkartgenerering, helt enkelt.
... Utan att säga att det är en bra idé. Det är bara ett spontant förslag som ramlar ned när jag läser de här reglerna, vilka jag förövrigt gillar.
Sedan vill jag säga emot dem som föreslår fler detaljer och alternativ. Strid tar tillräckligt lång tid ändå och tenderar att särskilt göra det i BRP. Ju mer generaliserande och överskådligt du kan få det, desto bättre – hellre öppna, rymliga alternativ en femtioelva snävare. Imho.