Oj. Det där ger mig huvudvärk om jag ska vara ärlig.cogitare;n229924 said:Grund-diffen (det jag kallar för Svårighetsgrad) är tänkt att vara något av en 'white room' diff och kopplat till vilken typ av SLP man har en konflikt med (sen får man analogt föra över detta till situationer som inte är mot en SLP i en bedömning hur pass svår konflikten är). Där namngivna SLP är de svåraste och mooks är enklast och så med lite luft i mitten för varians.
Utmaning kallar jag på engelska för 'Challenge Rating' och är det värde man jämför GE och/eller färdighet mot. Det är för att ge nytta för GE och/eller färdigheter.
Ex. Svårighetsgrad är 10 (spelaren har GE 3 och färdighet 2) och Utmaningen är 2, genom sin 3 i GE sänks då svårighetsgraden till 9. Skulle spelarens färdighet vara 3 hade svårighetsgraden blivit 8.
Jag avhåller mig vidare kritik eftersom jag inte begriper vad det är bra för. :emb: