Att olika yrkesklasser ökar antalet totala KP varje gång de stiger i yrkesnivå är en ganska bra ide i sig, men är ökningen inte lite väl överdimensionerad?
Tex en Krigare som uppgår till yrkesnivån Legend skulle få 20T6 extra KP utöver grundvärdet. Då skulle han i teorin kunna få fler KP än en Medelålders Drake, dvs att om han har 20 KP i grund och bara slog sexor med alla 20 tärningarna skulle han hamna på massiva 140 KP!!!!!
Om man räknar lägre och mer realistiskt och säger att han har 20 KP i grund och slår 3.5 i genomsnitt med en T6 skulle han ändå få 90 KP totalt vilket är mycket bara det. Skulle inte en halvering av ökningen vara mer realistisk? Då skulle Krigaren i exemplet "bara" ligga på 55 KP.
Dock går det ju givetvis att helt undvika regeln för ett mer "dödligt" spel...
Tex en Krigare som uppgår till yrkesnivån Legend skulle få 20T6 extra KP utöver grundvärdet. Då skulle han i teorin kunna få fler KP än en Medelålders Drake, dvs att om han har 20 KP i grund och bara slog sexor med alla 20 tärningarna skulle han hamna på massiva 140 KP!!!!!
Om man räknar lägre och mer realistiskt och säger att han har 20 KP i grund och slår 3.5 i genomsnitt med en T6 skulle han ändå få 90 KP totalt vilket är mycket bara det. Skulle inte en halvering av ökningen vara mer realistisk? Då skulle Krigaren i exemplet "bara" ligga på 55 KP.
Dock går det ju givetvis att helt undvika regeln för ett mer "dödligt" spel...