Nekromanti Kryptan - Grafisk profil

Eksem

Champion
Jag sitter just nu och pillar lite på mitt blivande medieimperium Kryptan (podcast, recensioner, blogg, senare ett fanzin och vem vet vad framtiden kommer att innehålla), och en av sakerna jag vill sätta någorlunda är en grafisk profil. Jag vill att det skall kännas som gamla spel, utan att för den sakens skull kännas gammalt. Död och skatter får gärna vara ett återkommande tema, och färgpaletten skall gärna påminna om gamla rollspelsmoduler.

Det här är vart jag befinner mig just precis nu, några ikoner, ett typsnitt för logotyper / rubriker, samt en färgpalett och några kombinationstester.

http://postimg.org/image/3pn3n7bwj/

Hur känns det? Vad får ni för vibbar?

Ser det bra ut?

Är det en potentiell bas för en mängd bredare produkter?

Ni som tagit fram sådant här förut, vad saknar jag som jag borde tänka på?

solvebring

Superhero
Den gröna "boarden" och den orangea texten är de alternativ som ger mig mest vibbar just nu. Den texten med orangea eller lila skallar på den gröna "boarden" vore najs. ... Tror jag!

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Typsnittet + den fina ljusblå färgen = försäkringsbolag.
Typsnittet med bara versaler + svart = dagstidning.

Jag tror det betyder att jag inte gillar typsnittet nåt vidare, men versala T hade snitsiga detaljer. :gremsmile:

Genesis

Ni dés ni maître
De här var riktigt snygga, speciellt de två första. Jag har inte någon egentlig relation till old school, men de två var riktigt bra.

(Jag tycker ju att världens mest oldschoolrollspeliga typsnitt är Captain Swabby.)

EDIT: Ha! Samtidigt som jag skrev det knåpade du ihop en ny logga från de två jag gillade. Najs!

Mundo

Myrmidon
Den nedre av de två. Den med skallen bredvid texten, det ser mycket bättre ut än den med loggan ovanpå.

solvebring

Superhero
Ganska snyggve, fast klarröd och svart och dödskalle med ball logotyp känns jävligt rockabilly. 70-talsfärger och lite mer 70-talstukat teckensnitt behövs, imho.

Arfert

Facit
Skicka varianten Viskningar från Kryptan med dödskallen till mig så sja jag fixa till den, bara en smula handpåläggning behövs, sen är den perfekt. Vektorgrafik, all text som banor. :gremwink:

solvebring

Superhero
Eksem said:
Jag gillar verkligen den med skallen. Men något som irriterar mig är att skallen stjäl allt fokus så att jag hela tiden fokuserar på den. Och eftersom den då ligger till vänster om texten så stannar jag gärna kvar där och texten glöms bort. Så, om man kunde testa att lägga skallen till höger om texten istället, för att liksom använda den som draghjälp för att föra ögonen från vänster till höger, så att man faktiskt tar in orden först?

Förövrigt skulle det vara najs om den där ädelstenen kunde ligga i/vid skallen. Om man ger den vit konturlinje så är det ju bara att lägga den strax bakom käkbenet – så att det ser ut som att de två prylarna ligger där på golvet vid någon skatthög. :gremsmile: