Kuf Texas

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
8,154
Location
Nordnordost
Spelmöte 7 - Unity of Light compound, Redwast County, Texas

Brittany, Hannah och William har rest till Texas för att utforska sitt förflutna. Deras mödrar var med i en mystisk kult kallad Unity of Light som genomförde underliga ritualer på en gård utanför den lilla staden Forth. Efter att ha brutit sig in i det övergivna templet har de har nu dansat drogpåverkade oavbrutet i nästan tre dygn när ...

De är fysiskt utmattade. Höfter, knän och fötter protesterar under varje danssteg. Kombinationen av droger och sömnbrist gör att de rör sig som sömngångare i ett bländande töcken. Någon stöter till en oförsiktigt ställd vattenflaska, och vattnet rinner ner i batteribanken som med ett sprakande ger upp andan och blå, giftig, rök sprider sig i salen.

De vaknar till. Det är mörkt, men månljus tränger in genom de smutsiga fönstren och belyser slingrande rökslingor som dröjer kvar i luften. Det luktar fränt av bränd plast och ozon. William är först på fötterna.

Hannah tycker att röken slingrar sig mystiskt, som om det är någon eller något där ute i mörkret som rör sig.

Brittany ser sig misstänksamt om, har de hamnat i en annan värld? Det verkar inte så, ställningarna till bygglamporna står som kala träd i det stora rummet och metallen blänker svagt i månljuset.

William har också sett röken röra sig, och ropar svagt ut "Hallå. Är det någon där?" samtidigt som han trevar sig några steg framåt. I röken öppnar sig två väldiga gula ögon med vertikala pupiller, så stora att det känns som de borde höra hemma på en katt med en mankhöjd på fem meter. [William slår skräckslag, 17, inga problem!]

Hannah har tagit sig fram till Brittany och fått upp henne på fötter, William väser mot dem, "Ta det väldigt försiktigt, Hannah, inga snabba rörelser." Nu ser de båda också ögonen i mörkret, de slår skräckslag, misslyckas och tar var sitt kritiskt trauma. [Nu skulle man egentligen slå räddningsslag för att inte få panik-effekter och grejer, men varelsen orsakar inte skräckskada, utan den trollbinder - Brittany och Hannah är hänförda av varelsen och får snällt rollspela det efter bästa förmåga.]

William sträcker fram handen, som för att hälsa på en hund och tar ett steg framåt. Varelsen dyker honom till mötes och kan känner vinddraget av dess väldiga form, men den stannar precis framför hans utsträckta hand.

Varelsen är inte naturlig, den borde inte finnas. Hannah och Brittany är helt uppslukade av ögonen, de åtrår den. Det är en väldig orm, som varv på varv har omgärdat dem. Längs dess rökformade kropp sticker det ut hundratals små fenor, som benen på en tusenfoting. En kluven tunga spelar över Williams hand.

"Vad ... är du?" frågar William, dess tunga spelande mellan sina fingrar.

Med en röst som är oväntat blid för ett så stort djur väser den, "Jag är Masssken."

Hannah kramar Brittanys hand hårdare, "Den är så vacker!" Brittany nickar och håller med, "Den är ... fantastisk." Hannah har aldrig sett något liknande.

Brittany lösgör sig ur Hannahs grepp och kliver fram bredvid William, sträcker ut sin hand för att också få hälsa.
Hannah tar ett steg åt sidan och stäcker ut en hand mot den slingrande massan som är varelsens kropp. Det är som att sticka in handen i röken från en bolmande eld. Varmt men undflyende, som att den är där, men ändå inte går att greppa. Hon för handen till sitt ansikte, insuper röken. Varelsen luktar rök.

Masssken frågar "Varför kallade ni mig?"

William svarar "För kunskap, för dragningskraften. Våra mödrar var här när vi var små. För att hitta mig själv."

Masssken är kanske inte helt nöjd med svaret för den spelar med tungan över Brittanys hand. Hon stammar fram en fråga, "Vad vill ni oss?"

Hannah går fram och ställer sig på Williams andra sida, även hon sträcker fram en hand, och Masssken tar in hennes vittring.

Varelsens ögon är på sidorna av huvudet, den måste se världen i en vid vinkel, "Det var ni som kallade mig. Varför!?"

Hannah, "Vi visste inte vad som skulle kunde hända, och ni, ni är så mycket mer än vi kunde föreställa oss!"

Brittany fyller i , "Vi kände att något fanns här, men inte vad, det kändes som att våra mammor lämnat något ouppklarat här."

Masssken vrider sig, och hela rummet rör på sig, "Ja, jag känner dem, och jag känner er, ni är oförsiktiga som söker drömmen utan att veta hur."

William, "Kan ni lära oss, vara den guide våra föräldrar aldrig kunde vara?"

Masssken, "Varför skulle jag det?"

William, "Kanske kan vi hjälpa dig? Nämn ditt pris! Vad är din önskan?"

Byteshandel med Masssken
Vill ha:
  1. Sinnespoäng
  2. Knyta ett band som tvingar dem att lösa uppgifter av moraliskt tvivelaktig karaktär, tänkbart farliga sådana.
Erbjuder:
  1. Förbjuden kunskap. Som en trollformel eller fördold information.
  2. En glimt av framtiden.
  3. Bonus på en grundegenskap under vissa omständigheter.
  4. En drömfjättring, dvs förmågan att besöka en specifik individs drömmar.
  5. Ett mindre magiskt föremål.
Tjejerna bestämmer sig snabbt för att knyta ett band till Masssken, William tänker noga på saken, men bestämmer sig för att göra det även han.

De väljer följande belöningar:
- William - Drömfjättring till Gabriel Stone
- Hannah - En trollformel som låter henne besöka andra världar
- Brittany vill ha fler vänner.
 
Last edited:

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
8,154
Location
Nordnordost
Spelmöte 7 forts

Stämningen är uppsluppen. Det känns som att de äntligen gjort ett genombrott och närmat sig sina mödrars hemlighet. En efter en viskar Masssken magiska ord i deras öron. Sedan skingras röken, kvar dröjer en lätt stank av bränd plast, månen lyser blek och klar genom fönstren och de blir påminda om hur utmattade de egentligen är.

Brittany kollapsar först, men de andra gör henne strax sällskap, de ligger som en sjöstjärna med benen utåt. De faller i djup läkande sömn.

När de vaknar flera timmar senare håller Hannah krampaktigt i en nyckel, snidad i trä med ett mönster av rankor och blommor. Och hon inser att hon vet hur hon skall använda den för att färdas in i Drömmen.

Spelarna väljer att gå in i återhämtningsfas, och planerar följande aktiviteter.

Brittany:
Rekrytera.
Rekrytera.
Rekrytera.
Rekrytera.
Hon försöker rekrytera i följande ordning: Dixie Belle White, Asher Brown, Beckett White (flodkungen), fotografen Liza, dartspelaren Bullseye, sheriff Carter.

Hannah:
Studera den läderbundna anteckningsboken de hittade hos Jacob Waters.
Studera konsten i ateljen.
Lista ut hur man gör ljusritualen på riktigt.
Rekrytera Flodkungen.

William:
Besöka Gabriel Stones drömmar.
Besöka Gabriel Stones drömmar.
Köpa droger.
Rekrytera Bullseye.

Brittany och Hannah är hänförda av Masssken och kan inte återhämta det kritiska traumat förrän de har fullgjort sin del av deras avtal, till dess är de trollbundna av den.

Brittany har +2 VIS på alla slag för att rekrytera följeslagare.

De slår sin t6 och får 1, en runda av aktivitet innan nästa akt av kampanjen tar vid med att de blir avbrutna av yttre påverkan.

Brittany lyckas rekrytera Dixie Belle.
Hannah lyckas studera anteckningsboken och skall få veta mer om den till nästa gång vi ses.
William besöker Gabriel Stones drömmar och skall få veta mer om det till nästa gång vi ses.

Vidare skriver de upp Masssken i sin möteslogg. 2 nivåer á 200EP, de är både medvetna om dess existens och har pratat lite med den, men de har inte förstått dess innersta väsen än. Knappt halvvägs till första nivån.
 

Sysp

NNO
Joined
11 Apr 2017
Messages
1,266
Grymt bra spelmöte, både rollpersonerna (tjejerna främst) och spelarna (samtliga) jublade över jackpotten att inte bara få en halv level xp, gåvor och en återhämtning men också ett gratis uppdrag av moraliskt tvivelaktig karaktär vid senare tillfälle beordrat av Masssken.

Wilhelm och AI:n verkar ha kokat ihop något runt att besöka drömmar och drömvärldar den här gången, verkar som ett riktigt coolt tema.

Obligatorisk AI-låt, rätt imponerad av en del formuleringar (”the moon takes its throne”) och hur väl den höll tråden:

 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
8,154
Location
Nordnordost
Spelmöte 8 - Forth, Redwast County, Texas

Det är morgonen den 25e juli när de slits ur sin sömn av att någon bultar, först på Williams dörr, och sedan tjejernas. William drar på sig jeansshortsen och kikar ut, och strax därefter gör tjejerna detsamma. Det är kaotiskt i galleriet utanför deras rum, andra gäster tittar också yrvaket ut, först ser de inget oväntat, men när de höjer blicken och ser mot horisonten ser de att himlen är en grå vägg, och ur den slingrar sig en tornado!

Någon ropar efter ett skyddsrum, andra försvinner in på sina rum igen, andra är som förstelnade av skräck. Ett barn gråter och de slår skräckslag.

Brittany fumlar och tar 5 svåra trauman, hon är rejält skärrad!

De konstaterar att de måste härifrån och som den handlingens man han är så har William redan hämtat det nödvändigaste och sitter otåligt och väntar i bilen när tjejerna kommer. De hinner inte längre än ut från parkeringen när Brittany utropar "DIXIE!" Receptionisten från Brown hade tillbringat natten med Brittany och låg fortfarande kvar i sängen, kvarglömd i kalabaliken.

William står på bromsen och de hämtar den yrvakna Dixie också. Var kan de söka skydd? Dixie menar att folkets hus i Brown är en stadig byggnad så William styr österut med en illavarslande gråsvart himmel i backspegeln. Hannah slår på radion där befolkningen uppmanas att söka skydd och stänga dörrar och fönster.

Brittany undrar smått vad som kommer att ske med Jacobs trailer, den kanske flyger bort? Hannah utropar att de riskerar att förlora tavlorna om ladan blir skadad i ovädret. Utan vidare diskussion styr William ut med bilen på väggrenen och sladdar runt för att styra västerut, ett race med tornadon om att hinna först till den döde konstnärens atelje. Dixie undrar vad de skall med tavlor till, det verkar inte rimligt att riskera livet för några tavlor, men Hannah förklarar tydigt hur hon läst hans dagbok och vill veta mer. Dixie ser inte övertygad ut.

Sikten blir sämre, damm har blåst upp och de ser bara några billängder framför sig. Vindrutetorkarna kämpar med det fina texasdammet. En vält minibuss dyker plötsligt upp på vägen och han tvingas till en hastig undanmanöver, han slår 19 och med skrikande däck skär deras Toyota en linje förbi bussen, men William inser faran och saktar ner en aning resten av vägen. Ute på småvägarna mot Jacobs ställe så känner de hur vinden sliter i bilen.

Ladan är redan skadad när de kommer fram, plåttaket är bortblåst, men Hannah insisterar på att försöka rädda tavlorna och kliver ur. Det är som att kliva ut i ett blästringsbås, sanden tränger in överallt. Men hon tvingar sig själv att ta sig in i ladan. Något swishar förbi hennes huvud, var det en tegelsten?

Inne i ateljen är det kaos, tavlorna är bortförda av vinden, den gamla skinnsoffan har fallit över ända och blåst in i ett hörn. Konstskatten efter konstnären är förlorad.

Besviken återvänder Hannah till bilen med de dåliga nyheterna och under tystnad kör de till Brown där ett kriscenter etablerats i folkets hus för att inhysa de hemlösa människorna från grannstaden. De bestämmer sig för att återhämta i Brown med de andra nödställda.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
8,154
Location
Nordnordost
Ifall någon var intresserad av vad William såg i Gabriel Stones drömmar under återhämtningen efter spelmöte 7 så bjuder AIn på följande:

1736674731004.png
 
Top