Nekromanti kul saker

SoC

Veteran
jag undrar en sak pratar ni på forumet aldrig om något ni gjort på ett lyckat spel möte eller?? (föresten jag rekomenderar vättarnas tunnlar)

SoC

kraften kanske vinner i inre styrka men ingen överlever ett två hands svärd i huvudet hehehe.

Maggan

Swordsman
Angående vättarnas tunnlar...

Det lät som det äventyret är en sån där typisk kopia på Bilbos färd genom bergen i boken med samma namn...

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."

Johan K

Gammal & dryg
Vet inte..

Ja, du ! Det var en bra fråga... Problemet är ju att dte brukar ju hända sådana mest dråpliga saker och så hinner man aldrig skriva ner dem.... Men jag förstår din poäng och håller helt med dig !!

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>

Maggan

Swordsman
En grej...

...som hände, vet inte om det är så speciellt, uppkom under äventyret "Vinterskogens Hemlighet" (ni som inte spelat äventyret behöver inte läsa vidare). Min 19-åriga krigare Lucar hade där ett ganska kul snöbollskrig mot häxan Hekla (tror väll hon hette det). Jag kan inte klaga, det var hon som bad om det (hon förolämpade ju mina vänner! + att hon själv ville fortsätta kastandet sen..)
Jag tyckte det va skitkul, men det verkade inte Punger (våran spelledare) tycka, som drog bort några ÄP för denna incident. Förutom detta fick min Rp också en boll i ansiktet...

Nöjd nu?

->>Magnus<<-

Johan K

Gammal & dryg
Re: En grej...

Jaja, det är sånt som händer. Kan tänka mig att det var ganska kul faktsikt....

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>

Mendiko

Veteran
Hmm... roliga saker

Jag skulle vilja berätta för er om en dumdistrig person (jag) som inte tänkte efter.
Det är väl ingen rolig historia, men låt den vara en sak att tänka på åt er.

Jag och min vän dvärgen Noram, hade precis besegrat två prisjägare med livet i behåll, dock höll Noram på att förblöda. Jag gick mot hans håll, för att läka honom, det skulle gå så bra, jag hade vad jag behövde. När jag säger att jag går, tycker han att jag kall springa i stället, så okej jag springer till honom, mina ord var (jag minns dem än idag) Jag springer till Noram. Jag hade inte tänkt på att det var våt lera jag sprang på...
Helt plötslig var det inte bara han som höll på att förblöda.

/Mendiko

Yxan höjdes, åskådarna stod blixtstilla, var detta slutet för den unge äventyraren?

Maggan

Swordsman
Murphys lag, 3:e delen...

"Det som kan gå fel, kommer att gå fel"... /images/icons/wink.gif

->>Magnus<<-

Hasse

Hero
Jag är SL men en av de jag spelar med tänke sig inte för när han skaffade rustning (han är krigare) då vi konventerad karaktären från EDD till DoD6. Han skaffade sig en heltäckande ringbrynja och allt var frid och fröjd till gruppen möte några gråtroll i en grotta som lystes upp av enfakla och en eld en bit bort. Efter olika modifikatioen på hans SK så visade det sig att behövde slå perfekt slag för att träffa alla andra resultat var miss. Hans kommentar var "Jag skall sälja ringbrynjan när vi kommer tillbaka till byn" Vad han inte vet i och med att de ännu inte kommit tillbaka till byn är att det inte finns någon där som vill köpa den. Det är i en liten by på 16 bostadshus, de flesta är bönder eller jägare och har inte användning av en ringbrynja.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd

Låter som att något är fel i spelsystemet(eller också har ni missat något). Nu har jag inte spelat DoD-6 men... Då är det ju inte ens värt att ha ringbrynjan...Eller var krigaren väldigt kass på svärd från början?

SoC

Veteran
Re: Murphys lag, 3:e delen...

tack för alla historier.

SoC

kraften kanske vinner i inre styrka men ingen överlever ett två hands svärd i huvudet hehehe.

Krille

Super Moderator
Murphy

1) Ingenting är så lätt som det verkar.
2) Allt tar längre tid än du tror.
3) Allting som kan gå fel kommer att gå fel.
4) Om flera olika saker kan gå fel så kommer den sak som orsakar mest skada att gå fel.
5) Felet uppkommer alltid där det ställer till mest problem.
6) Om inget annat fel märks ligger det hos handhavaren.

O'Tooles kommentar: Murphy var en optimist.
Pi-regeln (om Murphys andra lag): Multiplicera en tidsuppskattning med talet pi. Så lång tid kommer uppgiften egentligen att ta. Multiplicera även kostnadsberäkningen med talet pi. Så mycket kommer projektet egentligen att kosta.
Militär tidsuppskattning: Bedöm hur lång tid en uppgift kommer att ta (till exempel en kvart). Dubbla detta (en halv timme). Tag närmast större enhet (en halv dag). Så lång tid kommer uppgiften att ta att genomföra.

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Maggan

Swordsman
Re: Murphy

Åh, dom där tre sista (kommentarerna och pi-regeln m.m.) visste jag inte om! Tack för informationen!

->>Magnus<<-

Maggan

Swordsman
Re: Nej, men...

Ungefär lika stor som att sätta en 5-poängare i basket... Nej, men chansen borde ju finnas. Tänk dig tanterna på ålderdomshemmen som redan har blivit så gamla så dom inte vet vad dom pratar om...

->>Magnus<<-

Rosen

Myrmidon
Re: Nej, men...

<I>Tänk dig tanterna på ålderdomshemmen som redan har blivit så gamla så dom inte vet vad dom pratar om...</I>

Äh, det är pervogummor som minns när <I>de</I> var unga och alla läckra killar kastade snöboll... (-:

--
Åke