Välskrivet!
Kan inte säga annat än att jag håller med om skrivandet - bland det bästa jag någonsin läst. Kan även hålla med om kritiken, jag har fått skriva, börja om, skriva, börja om, ganska många gånger nu i jakt på att hitta ett scenario eller upplägg jag tycker jag kan spelleda och som är "värdigt" Kult. Man vill arbeta med mytoset så gärna och det är SVÅRT att veta var man vill dra gränserna.
Taroticum et. al. tycker jag ser skitbra ut. Har skummat igenom alla scenarier och läst igenom två. Det hjälper om något med att få grepp om vilken sorts historier man kan forma sina tankar runt. Black Madonna är för maffig, inte kommit längre än introt i den.
I bilddebatten: Jag DREGLAR för dessa bilder. Återigen säkert ett bevis på hur bra spelet är skrivet, men för Kults värld (som jag inte upplevt förrän nu - inget original i mitt bibliotek) känns dessa illustrationer så rätt och levande.
Och vissa av dem är obehagliga på riktigt, verkar några vänner jag visat de för tycka. Det är pluspoäng från mig.
Fast det är kanske inte för alla. Vissa tycker nog att bröst och köttiga sår blir tråkiga efter ett tag. Förståeligt.