wilper;n196420 said:Svarta Madonnan-omslaget var häftigt, det passar som ihop med regelboksomslaget på ett trevligt vis.
Finns det något att läsa om hur det gick till när ni översatte det rätt traditionella Svarta Madonnan till ett PbtA spel? Jag är enormt nyfiken på hur det gick.
Jarl;n196473 said:Snygga omslag, men man saknar lite någon slags rysk influens över Svarta Madonnan-omslaget...
Önska på bara. Själv vill jag se mer blod och lemlästning framgent.krank;n196477 said:Tekniskt snygga. Motivmässigt lika tråkiga som grundboken. Så... yay för konsekvens?
Får man önska sig att kommande tre produktomslag har med karaktärer som tolkas som män och som är i utsatta/sårbara situationer/poser?
Så... Fler halvnakna, utsatta och sårbara män som lemlästas och blöder? I'd buy that for a dollar. Eller, you know, det pris som sätts.Big Marco;n196500 said:Önska på bara. Själv vill jag se mer blod och lemlästning framgent.
Dina homoerotiska fantasier har blivit mer och mer tydliga med åren, Krånk.krank;n196502 said:Så... Fler halvnakna, utsatta och sårbara män som lemlästas och blöder? I'd buy that for a dollar. Eller, you know, det pris som sätts.
Den gillade jag =) Nästa omslag?Big Marco;n196526 said:Lite så här kanske?
I am OK with this.Mundo;n196506 said:Dina homoerotiska fantasier har blivit mer och mer tydliga med åren, Krånk.
Jag blev lite besviken när jag såg Taroticum-omslaget, just för att det gjorde avsteg från "ensam, passiv människa" trenden som de två första omslagen satt. Det kanske är coolare som konstprojekt än som kännetecknande stil på rollspelsprodukter, men ändå, min första tanke när jag bara sett grundboken och DSM var "Tusan vad coolt att de kör samma grej igen som de gjorde på grundboken."Big Marco;n196496 said:Tackar! Vi hoppas kunna använda Basiten för alla våra större produkter just för att hålla kontinuitet i manér och känsla.
Det är en utmaning, kan sägas. Det kan nog komma en artikel om den processen senare. Om vi överlever!
Big Marco;n196499 said:Och kanske ett kugghjul? Vi får se hur final-omslagen blir, ovanstående kan justeras vid release.
Jag kanske har missuppfattat det hela men en del av poängen med AW-baserade spel är väl lite att man inte kan inte skriva färdiga äventyr till dem? Rollfigurerna och deras relationer och drivkrafter, triggade av spelledaren, är väl tänkta att utgöra hela basen för spelets skeenden?wilper;n196571 said:... hur i hela friden man skriver äventyr. Jag pratade som hastigast med Nallo på GothCon om att skriva för Kult, men jag kunde inte då (och kan fortfarande inte) få rätsida på hur äventyrskonstruktionen skulle gå till, så jag backade skyndsamt undan.
Vi har tagit fram en mall för hur scenarion skrivs till KDL just för att försöka dels hålla en konsekvent linje i materialet, dels för att underlätta och stödja hugade författare. Vi har över tio olika äventyr i produktion redan nu då vi vet hur viktigt det är att det finns enkla sätt att börja spela på (speciellt till ett spel med såpass hög tröskel som KDL kan ha). Vår mall har visat sig ovärderlig för detta.wilper;n196571 said:Jag ser verkligen fram emot att se slutresultatet. Både av själva spelet, men framför allt hur i hela friden man skriver äventyr. Jag pratade som hastigast med Nallo på GothCon om att skriva för Kult, men jag kunde inte då (och kan fortfarande inte) få rätsida på hur äventyrskonstruktionen skulle gå till, så jag backade skyndsamt undan.
terje;n196587 said:Ja jag tycker nog faktiskt att det skulle sitta bra med lite mer modernistisk / industriell estetik - kugghjul, kedjor, rör, maskiner, brutalistisk arkitektur snarare än nyklassicistisk.
Fjodor Pollett;n196602 said:Jag kanske har missuppfattat det hela men en del av poängen med AW-baserade spel är väl lite att man inte kan inte skriva färdiga äventyr till dem? Rollfigurerna och deras relationer och drivkrafter, triggade av spelledaren, är väl tänkta att utgöra hela basen för spelets skeenden?