CapnZapp
Myrmidon
- Joined
- 3 Apr 2008
- Messages
- 4,015
Marco & Co: planerar ni publikt posta ett mer utförligt regelexempel i god tid innan kickstartern slutar?
Jag upplever att det finns en betydande misstänksamhet mot ert projekt, kanske inte så mycket här som på engelska forum, framförallt rpg.net. (Sådant som "det är bara ett AW-hack" eller "att reglerna inte visas upp för att de inte är klara" eller "mekanismen med mental balans har schabblats bort")
Ett exempel bör tydliggöra att Kult inte längre är ett crunch-tungt och vapenfetischistiskt spel. Det bör även direkt förklara vad skillnaderna är gentemot AW, och varför Kults AW-inspirerade regler kan funka även för dig som är skeptisk till AW. En central fråga är hur DL hanterar mental balans, som ju kan sägas var grunden för vad som var bra i de gamla reglerna, inte bara i svepande termer utan exakt hur.
Jag upplever att det finns en betydande misstänksamhet mot ert projekt, kanske inte så mycket här som på engelska forum, framförallt rpg.net. (Sådant som "det är bara ett AW-hack" eller "att reglerna inte visas upp för att de inte är klara" eller "mekanismen med mental balans har schabblats bort")
Ett exempel bör tydliggöra att Kult inte längre är ett crunch-tungt och vapenfetischistiskt spel. Det bör även direkt förklara vad skillnaderna är gentemot AW, och varför Kults AW-inspirerade regler kan funka även för dig som är skeptisk till AW. En central fråga är hur DL hanterar mental balans, som ju kan sägas var grunden för vad som var bra i de gamla reglerna, inte bara i svepande termer utan exakt hur.