Jag har det här halvfärdiga scenariot liggande till KULT. Det är inte färdigt men ideerna kanske går att använda? Det är inspirerat av Digital Devil Saga till Playstation 2.
Kyrkogården
Introduktion att läsa upp för spelarna:
Kyrkogården är ett krossat landskap, delar från städer från alla tider förefaller ha tryckts samman till en platta som nu svävar i en svart avgrund. Över plattan som består av delar från 1920-talets Paris, Babylons slumkvarter, Neo-Tokyos shopping distrikt och mycket mer hänger en liten hatisk sol som strålar ner med ett sjukligt grönt ljus. Mitt i Kyrkogården sträcker sig ett torn uppåt, nästan ända upp till den gröna solen. Tornet är svart, halt som glas och saknar dörrar, fönster eller andra öppningar. Från tornet kommer änglarna, varelser med lysande kött och metalliska vingar. Änglarna lämnar grupper av människor här ibland, människor från olika tider och olika världar. Människor som märks med en symbol i sin panna och nu vet att de är i en stam med de andra med samma symbol. Människor som blivit dömda till att vara här. Människor som minns att de dog, minns att en av änglarna stod över dem och som sedan hamnade här.
Änglarna lämnar den nya stammen någonstans i Kyrkogården och ger dem budorden i sina änglalika röster som låter som rakbladstråd genom kött.
"Ni ska kämpa mot de andra stammarna tills bara en stam finns kvar. När bara en stam återstår kommer den klättra tornet och stiga in i himmelriket. Ni kommer inte dö av sjukdom, törst eller hunger i Kyrkogården men ni kommer hungra och törsta. Det enda som finns som lindring är de andra stammarnas kött och de andra stammarnas blod."
Ni är den sjunde stammen. Ni är märkta med symbolen av tre vertikala sträck med en prick i mitteln av det mellersta sträcket som ni vet är Tripundra. Ni ser runtomkring er byggnader av tegel och betong täckta av sot, visa av er kanske känner igen Londons fabrikskvarter från höjden av den industriella revolutionen, men annars kommer ni instinktivt veta att det är där ni befinner er. Eller att den platsen nu befinner sig på Kyrkogården för att vara mer exakta. Ni förstår när de andra i stammen talar till er och de förstår er, men ni vet också ifall de talar ett annat språk än ni kan förstå. Skillnaden kommer bara få er att känna er galna under ett par ögonblick.
Vem är ni?:
Ni som spelare ska skapa vars en människa från vilken era och vilken plats som helst i mänsklighetens historia. Den här människan ska vara någon som du som spelare tycker är ondskefull och hen ska vara någon som själv anser sig ha syndat, vad det konceptet nu betyder för karaktären i fråga. Kyrkogården är en våldsam plats och medan våld inte måste vara din karaktärs fokus så kommer det göra kampanjen lättare och mer belönande om din karaktär är kapabel till våld.
Exempelkaraktärer:
-Hilda Nilsson, en änglamakerska som dödade 8 fosterbarn och dömdes till döden 1917.
-Gongsun Zan, kinesisk krigsherre som dog år 199. Förråde sin bror och begick sedan självmord genom att bränna sig själv till döds.
-Xotlotl, Aztek krigare som dog på 1300-talet. Känd för sin stora grymhet.
-Michael Zhan, ökänd terrorist som dödades av säkerhetsstyrkor på Los Angels ögruppen 2347.
-Jeet Hegadi. Indisk seriemördare som aldrig avslöjades, dog 2006 av cancer.
Information för spelledaren:
Den här kampanjen har en enkel struktur. Vi kommer presentera den övriga 6 stammar som finns på Kyrkogården och hur de kommer reagera på spelarstammens handlingar alternativ kommer agera mot spelarkaraktärerna ifall de väljer att inte ge sig av till andra områden. Vi kommer också presentera de 8 områden som nu utgör Kyrkogården. Men först kommer vi presentera Tornet, vad som händer om spelarkaraktärerna "vinner" änglarnas utmaning och vad som egentligen pågår.
Vad som egentligen händer?:
Alla spelarkaraktärerna och alla NPC:er i kampanjen är olika versioner samma själ som reinkarnerats genom tiderna. Själen har sedan lyckats befria sig från illusionen genomsätt gå tillbaks i tiden efter punkten då själen är befriad och åter en gudomlig varelse. Mekanismen själen använder för att befria sig själv är Kyrkogården där den når upplysning genom lidande bortom illusionen. Änglarna är versioner av själen närmre upplysning. När karaktärerna stiger in i tornet kommer de inse att de är samma själ och att deras minnen och personligheter är lögner. Om de väljer utplåning genom att förinta sina personligheter genom att kannibalisera varandra, som änglarna kommer uppmuntra till, kommer de uppnå upplösning och vara befriade från illusionen. Annars kommer de fortsätta reinkarneras.
Stammarna och Områdena:
1920-talets Paris, Stammen Hamsa:
200-talets Rom, Stammen Torii porten:
2300-talet f.k. Babylon, Stammen den nio spetsade stjärnan:
2018:s Mexico city, Stammen Korset:
2134:s Oslo, Stammen Svastikan:
1660-talets Damaskus, Stammen Khanda: