Låt dig inspireras!
Kul att du ska skaffa Kult. Dock, jag tror faktiskt inte att du kommer behöva någon modul. Jag har tittat i några, men ansett dem onödiga och man kan nog säga att inget (eller i vart fall mycket få) rollspel är så kompletta i sig som just Kult. Själv har jag också andra utgåvan och tycker magianvändandet i första utgåvan låter helt whack. Du missar nog inget. Det läskiga i Kult är förresten inte (helst) den sortens skräck som man kan censurera bort. Jag vet inte om ettan är kladdigare än tvåan, men jag kan garantera dig att det finns betydligt intressantare skräckmetoder i Kult än just äckelblodslafs. Du kommer inte sitta och önska dig "tänk om man kunde få lite mer splatter-äta-tarmar-röj..."
Det enda du skulle kunna behöva är nog den fina Sinkadusartikeln "Golabs tjänare i Stockholm", men hur du ska få tag i den, det vete faen. Bra var den iaf.
Du behöver i vart fall inte "Den Svarta Madonnan". Den är mest tokdålig och funkar inte riktigt som man vill att äventyr skall funka i Kult. Det brukar faktiskt bli bäst när man improviserar rätt friskt.
Ett råd till; spela INTE introduktionsäventyret med dina spelare som första äventyr. Det är rejält avtändande och förmodligen kommer de inte vilja spela Kult mer någon enda gång.
Lycka till, och välkommen till Kultfamiljen!
/Rising
som älskar alla Kultspelare