Nekromanti Kult,mysterier och oförklarade konspirationer

Eljer

Veteran
Var skriver jag om andra dod ämnen? just nu är det bara krig här. Skall jag bara ändra namnet ämne då? Då försöker vi då! Ja men här tar jag en av trådarna på RM's

Som vi alla vet är Trudvang fullt med otydliga saker som Ignadal och konstiga regler! Är diskturerar vi allt skumt och konstig i rollspel, gamla som nya, städer som skogar. regler som föremål!

Vi kanske borde lägga den i allmäna men så fall kan man göra två, en om DoD trudvang i "rollspelet" och en om resten av rollspelen i "allmäna"

först ut får väl bli jag med min teori

Jungharts ruiner

Satt och läste igenom Junghart igår. Då jag läste om Jungharts mystiska troll ruiner och senare om att junghartarna är extremt vidskepliga och väldigt rädda för magi så la jag ihop ett plus ett och kom fram till en teori!

1: Ruinerna har en väldigt konstig arkitektur
2: Ruinerna verkar fyllda med magi och människor (endast människor) förlorar sin spiritus där

Då vissa sätt långa slanka varelser med stor huvuden och avbildningar av dem på ruinerna tror dem att dessa var den mystiska troll kulturen som levde där innan, Men jag tror att det var en slags förvrängd alv ras som levde där, förvrängd av drakarnas starka ondska. Och när rödskägg (tror jag han hette) landade där kanske han tryckte ut denna ras eller människor innan han vilket gjorde att denna avlägsna alv ras fick ett hat mot människan och för alltid förbannade dem.

Då även dem väldigt konstiga urnorna är enligt astrologer är kopplade till stjärnorna eller alla fall var det stärker det min teori ännu mer. Plus att syskon skogen en gång täckte hela junghart en gång så tycker jag att det är ännu mer bevis på att där kan ha varit alver. Då där finns även i syskon skogen gamla mörka grottor kan det ha varit denna alv ras som begravde sina döda där och på nåt vis fick kanske skogsjättarna att skydda dem då där finns ett stort antal av dem. Dock med tiden har jättarna glömt sin forna uppgift, men även giftet som rann ner för forsen (som jag glömt namnet på) och som förgiftade östra delen av skogen som då döptes till mörkskimmer kan även den ha gjort så att civilisationen dog ut och att jättarna på den sidan blev allmänt ondskefulla och hämndningslystna.

Och även junghartarna är rädda för alver då dem är stöpta ur magi enligt dem så kan det vara något som har hängd med genom generationerna sen människan satte foten på ön och dessa varelser kanske skrämde bort dem från inlandet. Något måste ju ha gjort dem rädda.

min teori är att dessa varelser är förvrängda alver. Kanske till och med troll raserna som finns i Trudvanf nu är ättlingar till denna alv ras? Vem vet helt säkert? ingen som lever idag alla fall...

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Oj! Jag förstår verkligen ingenting av ditt inlägg. Har det med tråden att göra eller är det menat som ett nytt inlägg? En helt annan diskussion alltså?

Ett gott råd är att ta ett par djupa andetag efter man skrivit sitt inlägg och läsa igenom det innan man klickar på "fortsätt". Ibland när man är lite ivrig så händer det att man skriver en aning osammanhängande. Det händer mig också titt som tätt. Problemet är att det blir ganska svårt för andra att läsa och förstå ens inlägg då. Dessutom hinner man med att rätta lite stavfel och skriva ihop några ord som man råkat särskriva (t.ex. "syskon skogen" som ska heta Syskonskogen).

Och nej då, vi krigar inte, vi diskuterar. Ibland tycker man olika om saker och det är ju därför vi har forum - för att diskutera vår olika syn på saker och ting.

- Vulf

Eljer

Veteran
Herr vitulv: det var menat som en ny tråd. Då jag inte hittade en knapp för nya trådar och det tycktes var en ändå stor DoD 6 tråd tänkte jag skicka in detta bara. Består hela DoD forumet om "fanclub eller ja vad nu ni kallade RM's medlemmar.

Vitulv

Åh, du behöver inte säga "herr" till mig. Vitulv, Vulf eller Niklas går utmärkt.

Ok, knappen för nya trådar heter "nytt inlägg" och du ser den direkt när du kommer in i DoD-forumet.

Glöm inte att läsa forumsreglerna nu när du har blivit medlem.

Och passa dessutom på att kika på FAQ för forumssystemet och FAQ för Drakar och Demoner-forumet.

Består hela DoD forumet om "fanclub eller ja vad nu ni kallade RM's medlemmar.
Kommer du ihåg det där jag skrev om att du skulle läsa igenom ditt inlägg innan du postade? Jag menade det verkligen. Jag förstår inte den här meningen.

- Vulf

Eljer

Veteran
Ursäkta mig ännu en gång

jag får försöka läsa dem 20 gånger om för att få rätt på svenskan :gremsmile:. skyller det på min engelska som jag ofta avänder skriftligt

Tack för hjälpen alla fall!

Vitulv

Sådärja, nu blev det alldeles utmärkt :gremsmile: Det är svårt med svenska, särskilt om du är van vid engelska. Man gör vanliga missar som att skriva isär ord (eftersom det är så vanligt i engelskan). En tumregel är att ord som låter som ett ord, t.ex. chokladkaka, ska skrivas som ett ord, och inte "choklad kaka". I engelskan hade man ju skrivit "chocolate bar" (alltså särskrivet) men i svenskan gör man det inte. Förlåt att jag låter som en lärare men jag brinner verkligen för det svenska språket. Hoppas att du har överseende med det. :gremsmile:

Och när jag ändå håller på och är jobbig så ska jag passa på och rätta upp din signatur;

om man slår mot en fallen fiende, kommer oftast synden träffa en själv i ryggen, ty på slagfältet är du och din kompatant inte ensam
skall vara;

"Om man slår mot en fallen fiende, kommer oftast synden träffa en själv i ryggen, ty på slagfältet är du och din motståndare inte ensamma."

Bra citat förresten. Låter som ett visdomsord raka vägen från Trudis.

Nåja, i vilket fall så tar det kanske lite tid innan du vänjer dig vid forumsformatet om du kommer direkt från Riotminds forum. De ser ju inte riktigt likadana ut. Om du fortfarande har frågor om hur man använder forumet och de inte nämns i FAQ så kan du alltid fråga i forumsforumet.

Fast nu är vi vansinnigt OT (Off Topic) och det får man inte vara egentligen. Så vi skriver inte mer om just det här i den här tråden.

Välkommen till forumet! Hoppas att du skall trivas. Vad grabbarna på Riots forum än säger så är vi ganska trevliga här, även om tonen ibland är lite rå.

- Vulf

Ackerfors

Alas, your rapids!
[inlägg utbrutet]

Eftersom inlägget postades i en annan tråd så bröts det ut. Det är med andra ord ingen korspostning utan bara ett missförstånd.