Nekromanti Kult,mysterier och oförklarade konspirationer

Eljer

Veteran
Kult,mysterier och oförklarade konspirationer

Som vi alla vet är Trudvang fullt med otydliga saker som Ignadal och konstiga regler! Är diskturerar vi allt skumt och konstig i rollspel, gamla som nya, städer som skogar. regler som föremål!

Vi kanske borde lägga den i allmäna men så fall kan man göra två, en om DoD trudvang i "rollspelet" och en om resten av rollspelen i "allmäna"

först ut får väl bli jag med min teori

Jungharts ruiner

Satt och läste igenom Junghart igår. Då jag läste om Jungharts mystiska troll ruiner och senare om att junghartarna är extremt vidskepliga och väldigt rädda för magi så la jag ihop ett plus ett och kom fram till en teori!

1: Ruinerna har en väldigt konstig arkitektur
2: Ruinerna verkar fyllda med magi och människor (endast människor) förlorar sin spiritus där

Då vissa sätt långa slanka varelser med stor huvuden och avbildningar av dem på ruinerna tror dem att dessa var den mystiska troll kulturen som levde där innan, Men jag tror att det var en slags förvrängd alv ras som levde där, förvrängd av drakarnas starka ondska. Och när rödskägg (tror jag han hette) landade där kanske han tryckte ut denna ras eller människor innan han vilket gjorde att denna avlägsna alv ras fick ett hat mot människan och för alltid förbannade dem.

Då även dem väldigt konstiga urnorna är enligt astrologer är kopplade till stjärnorna eller alla fall var det stärker det min teori ännu mer. Plus att syskon skogen en gång täckte hela junghart en gång så tycker jag att det är ännu mer bevis på att där kan ha varit alver. Då där finns även i syskonskogen gamla mörka grottor kan det ha varit denna alv ras som begravde sina döda där och på nåt vis fick kanske skogsjättarna att skydda dem då där finns ett stort antal av dem. Dock med tiden har jättarna glömt sin forna uppgift, men även giftet som rann ner för forsen (som jag glömt namnet på) och som förgiftade östra delen av skogen som då döptes till mörkskimmer kan även den ha gjort så att civilisationen dog ut och att jättarna på den sidan blev allmänt ondskefulla och hämndningslystna.

Och även junghartarna är rädda för alver då dem är stöpta ur magi enligt dem så kan det vara något som har hängd med genom generationerna sen människan satte foten på ön och dessa varelser kanske skrämde bort dem från inlandet. Något måste ju ha gjort dem rädda.

min teori är att dessa varelser är förvrängda alver. Kanske till och med troll raserna som finns i Trudvang nu är ättlingar till denna alv ras? Vem vet helt säkert? ingen som lever idag alla fall...

om man slår mot en fallen fiende, kommer oftast synden träffa en själv i ryggen, ty på slagfältet är du och din kompatant inte ensam

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Det jag gillar mest med det du skriver är de "förvrängda" alverna. Jag gillar tanken på någon form av mörkeralver i Trudis. Om de har exakt den historien som du beskriver bakom sig eller inte måste jag få fundera lite mer på.

I vilket fall. Hur hade du tänkt dig att denna ras med "mörka" alver skall vara? Hur skapar man mörkeralver som känns "Trudvangska" och inte bara en rip-off på Erebs mörkeralver eller D&D´s Drow?

Cool idé i varje fall.

- Vulf

Eljer

Veteran
Det har jag ingen aning om, Och rasen är nästan utdöd. MEN! Folk har sätt skuggor och figurer av dessa.

Själv måste jag tänkta själv lite innan jag kan säga nåt.

För det första skulle inte D&F drower passa in,

Erebs mörker alver vet jag inte ens vad det är.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
De...

...var en ren ripoff av Warhammers Dark Elves. Tack och lov vet jag blodsalver, där har du riktigt härliga ondskefulla alver...

Foggmock

Myrmidon
Re: De...

Om du syftar på "blood elves" från Warcraft: Frozen Throne så håller jag helt med. Gör du inte det så kan jag avslöja att blood elves är en magitörstande ras (jag tror de behöver konsumera ständigt för att inte dö) med mörker i sinnet, då de är typ. Hämndlystna eller nått. "High elves" blev till blood elves efter att the Scourge (de odöda legionerna) mosat deras huvudstad Mån-nånting.

Fan vad länge sen det var jag kampanjspelade Warcraft. Nån med mer kunskap får gärna rätta mig/fylla ut.

Robert Jonsson

Nä, jag syftade på blodsalverna som kommer från Ereb. Nostali, ahhh.... :gremlaugh:

Jag är inte en Warcraft-människa...

Eljer

Veteran

Snälla gott folk, Har ni inte egna teorier?

Detta är ju inte en tråd om warcraft :gremwink:

Johan K

Gammal & dryg
Humm, föll åxå för det där om mörkeralver...
Tycker att de åxå passar in på något sätt i Trudvang. Frågan är om man kan på nått sätt väva in dessa igen elelrom de tillhör historien..

/ Johan k, som är konventssugen som få... :gremcrazy:

Robert Jonsson

Nä, men om alver...

:gremwink:

Sorry, för trådkapningen. Är för dåligt påläst om Trudvang för att ha några direkta teorier. :gremfrown:

Eljer

Veteran
Re: Nä, men om alver...

hehe inga problem Sleepwalk. Har ni någon idé hur mörker alver kan få plats i Trudvang? jag skall börjar fundera på det!

Robert Jonsson

Jag ser det snarare som om en alv som vill återvända till stjärnorna och börjar kompromissa på moralen och glider åt ett allt mörkare och hänsynslöst håll. Alltså, inte onda i sig utan snarare beredd att foffra allt för något som de anser ytterst viktigt.

Det är väl så jag kan se mörkeralver i Trudvang.

Brunalven

Warrior

Få plats i Trudvang kräver ju bara att de inte är för stora. :gremwink:

Kanske har en del alvers blod blandats med morkvitner och därför skapat alver med ett förvridet utseende och ett mörkare sinne?

Foggmock

Myrmidon

Min egna teori är isf inspirerad av andra alvsyner, och jag delgav mig en annan inspirationskälla.

Förlåt så hemskt mycket för att jag försöker hjälpa till. :gremmad:

Eljer

Veteran

hmm, Hörs som en jedi men det kanske går.

"VARNING DÅLIG SVENSKA!"

Då syskonskogen täckte hela junghart bodde en blomstrande alv kultur i området. Den drog sig bort från dem andra alverna och hade annan byggnads stil.

Där av blev alv konunen vred och slöt all kontakt med denna del av alv folket. När drak krigen kom stod dem ensamma och utan tillräckligt starka vapen kunde dem ej dräpa drakarna

Skogen brändes ner eller förgiftade skogarna. Jättarna som beskyddade alverna och dess gravar blev galna och gick bärsärk på allt och alla. Riket höll på att kollapsa när alverna flydde in i de av skogen som fanns kvar.

Dock när det såg som mörkast ut så kom en gigantiskt drake flygande, Ylliterlemelitla kallades han av alverna i väst. Han lovade alverna beskydd om dem gick med om en ända sak.

Att släppa sina gud och dyrka han, alvernas nye ledare Hjarkelmal sa nej men hans närmsta krigare och hans egna släkt slöt sig till draken. Ylliterlemelitla la då en välsignelse som var även lika med den förbannelsen som för alltid skulle jaga alven.

Välsignelsen ökade deras visdom, intelligens och vilje kraft men för allt förvrängde kropparna till svaga och spröda. Alverna blev tokiga till en början. Deras för så vackra kroppar hade började likna trollens men draken sa med orden

"Nej var lugna, ty det är bara tills krigens slut"

Dock försvann denna negativa välsignelse inte och många flydde in i hart grottorna som dvärgarna använt i hundratals år men var nu tomma då guldet tog slut och alverna var för retsamma påstod dem. Draken själv flög iväg ett år innan krigets slut.

Hjarkemal som blev lands förvisade klarade sig dock undan och kom senare tillbaka till sitt forna rike, dock när han såg alverna som troll blev han galen. Han tillkallade sig alv konungen i väster och sade att hans folk blivit förbannat så skickade konungen en mindre arme då detta var en stor skam att så fula alver fanns.

De mesta av dem utplånades men under ytan fanns mer. När alverna senare försvann allt mer kom dem tillbaka upp, nu kallade drauk trojlialfi. Dem byggde upp små byar där dem levde i några 100 år, Då människan fann dem. Drauk trojlialfina var ej många och bestämde sig för att gömma sig i stället runt om i landets ruiner och för att inte dem vetgiriga männen skulle snoka runt så låt dem ruinerna suga åt sig deras spirituella kraft.

Idag när människor ser skuggorna från dem. Då är det dem som letar efter svar från gudarna och tecken från den gamla civilisationen.

Dem skulle kunna gör allt för att få komma till gudarna igen så dem kan göra dem till alver igen. De hatar den vanliga alven då dem såg det som att de föråde dem när dem gick imot den vanliga alviska kulturen och då de anföll dem.

Urnorna som engång användes som astrologiska enheter. Vad dem var tillför vet ingen än idag. Men Drauk trojlialfinan verkar använda det till att se gudarna. Men än så länge har dem funnit något och resten av dessa urnor verkar ingen alv ha eller har tappat hoppet om att dessa ska funka.

Eljer

Veteran

Hey guys? GUYS? Where did everyone go? Aren't you going to answer?