Sjunde inseglet
Swordsman
Det här är den omskrivna versionen av konventsscenariot Stormen till Kult - Illusionens fångar.
Stormen utspelar sig på ett hotell i en isolerad del av Maine år 2010. En snöstorm är på väg in över Maine och fungerar som en barriär mellan hotellet och omvärlden samtidigt som mörka krafter är i rullning innanför hotellets väggar.
Rollpersonerna har alla på ett eller annat sätt kommit till hotellet för att göra upp med sitt förflutna.
Scenariot
Scenariots spelarböcker
Ändringar från tidigare versioner:
Efter speltest (bl a på Gothcon) så har jag skrivit om breven till spelarna så att de delvis integrerar skapandet av rollpersonen (för att snabba upp processen för oerfarna spelare) samt skapat färdiga bakgrundsstorys för mörka hemligheter och nackdelar istället för att låta spelarna hitta på dessa under scenariot. Allt för att ge mer tid till att spela klart scenariot under en spelkväll.
Jag har också tagit bort slag för Galenskap i breven (som tidigare lät spelarna välja dåliga saker som hade hänt på hotellet) och istället låtit de mörka hemligheterna ge spelarna skäl till varför de är på hotellet.
Stormen utspelar sig på ett hotell i en isolerad del av Maine år 2010. En snöstorm är på väg in över Maine och fungerar som en barriär mellan hotellet och omvärlden samtidigt som mörka krafter är i rullning innanför hotellets väggar.
Rollpersonerna har alla på ett eller annat sätt kommit till hotellet för att göra upp med sitt förflutna.
Scenariot
Scenariots spelarböcker
Ändringar från tidigare versioner:
Efter speltest (bl a på Gothcon) så har jag skrivit om breven till spelarna så att de delvis integrerar skapandet av rollpersonen (för att snabba upp processen för oerfarna spelare) samt skapat färdiga bakgrundsstorys för mörka hemligheter och nackdelar istället för att låta spelarna hitta på dessa under scenariot. Allt för att ge mer tid till att spela klart scenariot under en spelkväll.
Jag har också tagit bort slag för Galenskap i breven (som tidigare lät spelarna välja dåliga saker som hade hänt på hotellet) och istället låtit de mörka hemligheterna ge spelarna skäl till varför de är på hotellet.