Re: Underbara värld
Håller med dig fullt ut, världen är förbannat kul! Däremot avskyr jag verkligen reglerna, eller framförallt, kombinationen av värld och regler. Det känns lite som att köra bulldozer i ett glashus om ni förstår vad jag menar...
Vi skall sätta igång med Den Svarta Madonnan snart, och jag försöker som bäst påverka SL/resten av spelargruppen att byta till UA's regler.
Dock skall det tilläggas att jag med gillar systemet med Mental Balans. Det känns grundläggande för Kult och hänger bra ihop med världen, så det är ett fenomen vi nog får behålla på något sätt (om vi inte helt enkelt kör med UA's sanity istället, men vissa grejer försvinner ju då...). Systemet med Fördelar och Nackdelar kan jag också tänka mig att behålla, även om flera av dem är förbannat löjliga. Till exempel, karaktärsdrag som Chevalersk, Ärlig och Generös köps som Fördelar! Detta är ju faktiskt nedrans löjligt... har man inte licens att spela dessa karaktärsdrag utan att ha köpt Fördelen, eller vad?
-Gaxar, som skall ha en kristen ungdomsledare som rollperson... /images/icons/smile.gif