Krille full av buggar
"Är Krille full av buggar?"
Oja! /images/icons/wink.gif
"Det har pratats mycket om att Kults regler (bortsett från buggarna) har fel regler för världen. Vilka regler är det exakt som är problemet egentligen?"
De flesta.
Till att börja med, något är skevt med färdigheterna. Redan här antyds vikten av våld. Det är ca 5 ggr så svårt att bli proffs på att skjuta pistol som det är att bli proffs på brottsplattsundersökning (pga pistolskyttets så kallade vapenmanövrer). Om jag skulle lägga min tolkning av verkligheten så skulle jag snarare säga tvärtom - det är minst 5 ggr svårare att lära sig brottsplatsundersökning, eftersom det är ett större, mer komplext ämne med snabbare utvecklingstakt.
Utrustningslistan verkar mer vara hämtad från Qs verkstad, SÄPOs lager eller Ebbe Carlssons garderob, men inte den slags personer som arketyperna skildrar. Hur många rockmusiker har till exempel mörkerstridsutrustning och avlyssningsprylar i en skokartong under sängen? Och hur många elguror hittar man i utrustningslistan?
Stridssystemet är för komplext och tunggrott för ett skräckrollspel. Möjligen kunde det passa i ett spel som Neotech, men IMHO inte det minsta i skräck. Det finns en massa militära vapen i vapenlistorna, men inte sådana vapen som en civilist förmodligen får tag på lättare. Onej, rollpersonerna verkar antingen vara yrkesmilitärer, hemvärnsmän, vapensmugglare eller personer som gillar att spränga vapenkasuner utanför Borlänge, i alla fall om man tittar på vilka vapen som de kan skaffa. Stridskonstsystemet verkar vara hämtat från nån Hong Kong-ninjarulle i absolut lägsta spektrat av möjliga budgetar. Biljakter och flygstrider... nä. Var det skräck eller Top Gun vi skulle spela?
- Krille
<A HREF="
http://www.foxtail.nu" target="_new">
http://www.foxtail.nu</A>