Nekromanti Kultspotting

Rosen

Myrmidon
Kikade på ZTV:s 'Recensenten' igår kväll. De hade bl.a ett hemma-hos-reportage hos programledaren Orvar Säfström; han och en tjej satt framför videon och prisade gamla Hajen - och i hans bokhylla i bakgrunden kunde man tydligt se en Kult-box, Svarta Madonnan och Tarotikum.

--
Åke

Widde

Warrior
... i hans bokhylla i bakgrunden kunde man tydligt se en Kult-box, Svarta Madonnan och Tarotikum.

... och Middle Earth Role Playing med en hel bibba moduler, och Chock och Drakar (Expert ?), Svavelvinter ...
Orvar är en fin kille./images/icons/grin.gif

-W

Nightowl

Champion
Det är väl helt uppenbart bara man SER Orvar att han är en geek, och därmed bara MÅSTE ha spelat rollspel...

Nightowl/images/icons/devil.gif - inte bara en geek, utan <big>the geek god!</big>

Eksem

Champion
Ha! I ett avsnitt hade han ju t.om EDD-boken uppslagen på bordet. Han spelar med största sannoliket fortfarande!

walium

Ganska töntig, faktiskt
Är det ingen som vet något sätt att få hit honom till forumet? Det hade varit skitcoolt!/images/icons/smile.gif

KaGGe

Veteran
hmm ,jo om nån fixar hans e-mail adress åt mig så skulle jag kunna maila honom

walium

Ganska töntig, faktiskt
Nu har jag skickat ett mail!!

Såhär skrev jag:

"Hejsan!

Jag vet inte om du har hört talas om en hemsida som heter www.rollspel.nu? Ett antal medlemmar av denna sida som innehåller ett antal ypperliga rollspelsforum har följt ditt program en längre tid. Vi har med stor förnöjelse kunnat konstatera att du i din ägo verkar ha en hel del rollspelsgrejor. Vilket vi naturligtvis tycker är mycket trevligt. Du är välkommen att titta förbi på forumet eller skicka ett mail som jag kan lägga ut när du vill. Det hade varit roligt att få kontakt med dig och höra lite mer om ditt rollspelsanvändande.

Tack på förhand och vänliga hälsningar

Andreas Williamsson och folket på www.rollspel.nu"

Hoppas nu att jag får svar.

KaGGe

Veteran
Re: Nu har jag skickat ett mail!!

ballt som fan att nån annan en ja sickade mejlet !! thx m8
men iaf så skulle man juh undra om han har tid med me snacka på forumet ! ,men man kan ju alltid håppas

walium

Ganska töntig, faktiskt

Jag håller tummarna. Så fort han svarar så tänker jag lägga ut det på något forum

Storuggla

Champion

Får vi göra såhär? Irritera b-kändisar med epost för att få hit dem? Kan inte det i teorin ge forumet ett dåligt rykte?

Storuggla, pr-känslig

walium

Ganska töntig, faktiskt

Tycker du att mitt synnerligen diplomatiska mail var irriterande så måste du verkligen vara ömhudad./images/icons/smile.gif Dessutom har jag svårt att tänka mig att ett forum av och för rollspelare har ett särskilt bra rykte hos allmänheten till att börja med. Om de ens känner till det vilket är ytterst tveksamt.

KaGGe

Veteran

helt rätt pga. att alla andra tror att vi rollspelare är några fantasy-fanatiker loosers som alldrig kommer att lyckas med något och att vi inte alls har några som helst sociala förhållanden .. <--- vilket delvis är sant ) men iaf det skulle vara jävligt ballt om man nämnde mailet i programmet ...

Rajr0t

Veteran
?

På något sätt känner jag mig totalt utanför och därmed totalt värdelös /images/icons/sad.gif
Nej, men i vilket fall, är detta något som jag gått miste om?!? Jag har ju ändå ZTV men jag tittar kanppt på kanalen? Vad är det här recensenten för något? Och vem är Orvar?
Jeje, hoppas nån pallar svara :gremlaugh:

Widde

Warrior
Re: ?

Recensenten är ZTVs filmkrönikan liksom, och Orvar Säfström är en långhårig filmrecensent som verkar var rollspelare dessutom.

-W