Nekromanti "Kultur" syns bara ibland i senaste inlägg

zonk

muterad
Ja är det en bugg eller en feature? Ibland ser jag inlägg från Kultur bland de senaste inläggen i högerspalten, ibland inte. Ofta syns de när jag först laddat sidan, men försvinner nästa gång jag laddar in den. Ibland är det istället så att topicen syns till höger så länge den har olästa inlägg, men sedan försvinner den, iaf till nästa refresh. Skumt..

Ett annat mönster jag tycker mig se är att topics från Kultur och Rollspel.nu dyker upp i högermenyn så länge jag är inne i en topic, men försvinner på "startsidan" för forumet.

Det spelar mig ingen roll och jag hade inte på tusen år tyckt att nån tekniker ska lägga nån tid på det, men jag tänkte iaf meddela att det är nåt som händer..

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Det verkar vara så att inläggen INTE visas om du är på Startsidan, men om du befinner dig på Forum eller någon ännu lägre nivå så syns de.

Jag ska se om jag hinner fixa det under dagen.

zonk

muterad
Dante;n205390 said:
Det verkar vara så att inläggen INTE visas om du är på Startsidan, men om du befinner dig på Forum eller någon ännu lägre nivå så syns de.

Mmm, det är nog så det är!

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Jag hann.

Nu bör det vara samma inställningar även för Startsidan.

anth

Vetefan
Dante;n205390 said:

Ah, det förklarar varför jag inte kunde återskapa problemet. Jag är aldrig på startsidan utan går direkt till forumet. :)
Om du ändå håller på, så kan du fixa så att inlägg i rollspel.nu syns också. Det här inlägget är t.ex. postat i rollspel.nu-forumet och syns inte på startsidan.

CapnZapp

Myrmidon
anth;n205394 said:
Om du ändå håller på, så kan du fixa så att inlägg i rollspel.nu syns också. Det här inlägget är t.ex. postat i rollspel.nu-forumet och syns inte på startsidan.
Fast det trodde jag var en feature ingen bugg?

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
anth;n205394 said:
Om du ändå håller på, så kan du fixa så att inlägg i rollspel.nu syns också.
Hej!

Vi håller på och testar lite inställningar för att skapa förutsättningarna för ett rollspel.nu som primärt fokuserar på rollspel och kringliggande aktiviteter. Det ska verkligen kännas att det här är ett rollspelsforum där diskussioner om detta och annat närliggande hålls.

Diskussioner som hamnar på rollspel.nu-forumet har länge haft en tendens att dra igång långdragna "skyttegravs"-diskussioner som inte sällan gränsat till ämnen som varit kontroversiella även i OT-forumet. Detta har förstärkts av att de trådarna blir väldigt aktiva och oftast ligger högst på senaste inlägg.

Det har skapat stor oro hos flera användare, och bidragit till att stämningen på forumet har upplevts vara huvudsakligen grälsjuk, trots att de trådarna har varit få. Det har känts att rollspel.nu är ett forum där man bråkar om forumet om man inte bråkar om OT.

Alltså har vi tagit bort rollspel.nu-trådarna från senaste inlägg. Tanken är alltså att lyfta de diskussioner som handlar om rollspel och kringliggande aktiviteter i högre grad. Jag tycker att detta har fallit ut väl.

Min ursprungstanke var att skapa en lista med "Senaste inlägg om rollspel", och Dante föreslog att till detta ha en lista med "Senaste inlägg om annat".

Men ... vB5.

Jag rekommenderar de som vill ha järnkoll på rollspel.nu-forumet att prenumerera på det. Det gör jag, så jag missar inget som postas här.

MVH

/Magnus