Nekromanti Kulturer och färdigheter

Bassejr

Hero
Hej!
Jo, jag jobbar på en setting tilll BRP.
Det jag tänker mig är, kortfattat, att för femtio år sedan, närmare bestämt 1848, utspelade sig en rad våldsamma revolutioner i europa, och europas regeringar väpnade sig på olika sätt för att förhindra framtida våldsdåd från revolutionära fraktioner.
Österikes regering bestämde sig för att utveckla ett biologiskt vapen, ett kraftigt och smittsamt virus, som skulle släppas ut i befolkningen om en revolution skulle komma.
Viruset kommer av misstag ut, och visar sig vara betydligt farligare än någon kunnat anta, och i princip hela den civiliserade världen faller.

Efter femtio år står endast tre städer kvar, Stockholm, London, och Rom. Allt där emellan är vildmark, förgiftat av sjukdom, eller ockuperat av millitanta utbrytarfraktioner eller farliga muterade djur, och det ända sättet att färdas mer eller mindre säkert mellan städerna är med luftskepp.

De tre städerna är också hem för de tre "playable races" man kan spela. De är inte olika raser, och de har samma grundegenskapsvärden, men aningen anorlunde färdigheter beroende på kultur.

Så vad jag skulle vela ha svar på, om någon finner trådens ämne intressant, är Vad skulle en Stockholmare, en Londonbo, och en Rommare ha för respektive högre färdigheter beroende på kultur i ett postapokalyptiskt steampunk universum?

Tacksam för svar.

God45

#PrayersForBahakan
London var ju världens mest civiliserade stad på 1800-talet så de borde få tech bonusar och bonusar till att folket kan läsa och skriva, de borde också ha saker som fungerande tåg och tidiga fabriker.

Rom har Vatikanstaten och är ju ett av världens stora religiösa centrum. De borde ha rejäla moral bonusar. Ska du ha magi och grejer borde Rom ha de bästa thurmathugerna och exorsisterna. Rom borde också ha religiösa ordrar av elit soldater, som i Hellsing eller Crossfire,,för det är badass :gremlaugh:

Stockholm var ett helveteshål i ett u-land med värre klimat än de båda andra städerna... Jag har svårt att komma på några vettiga bonusar. Kör du magi och grejer bör ju Sverige ha vikingar. Stockholm kan också ha börjat tämja de muterade djuren och har enorma vargar och björnar att rida runt på :gremsmile:

Bassejr

Hero
Haha, det vore ju intressant med vikingar och djurtämjare. Av någon anledning hade jag tänkt att stockholm skulle vara kvar i 1700's trekantiga hattar och piratverksamhet.

Men i princip, I sverige får man en liten bonus på diverse strid, riddjur, och möjligen någon sorts primal magi, I rom får man en bonus på Magi och alla religösa färdigheter, och i London får man bonus på Teknologi och rena kunskapsfärdigheter och vetenskaper. Det låter aldeles utmärkt. Tack så mycket!

God45

#PrayersForBahakan
Jag tänkte först på att man kunde ge sverige en flotta och gör havet till deras grej. Men london har hela Brittania rules the waves grejen så jag backade... Om du har en anledning till att slå ut Flottan i england så skulle svenska pirater med musköter vara riktigt coolt :gremsmile:

Troberg

Sinister eater
Bassejr said:
Det jag tänker mig är, kortfattat, att för femtio år sedan, närmare bestämt 1848, utspelade sig en rad våldsamma revolutioner i europa, och europas regeringar väpnade sig på olika sätt för att förhindra framtida våldsdåd från revolutionära fraktioner.
Menar du för 50 år sedan eller 150 år sedan?

Sodivra

Champion
God45 said:
Stockholm var ett helveteshål i ett u-land med värre klimat än de båda andra städerna... Jag har svårt att komma på några vettiga bonusar.
Svenskar är legendariska järnvägsläggare, naturmänniskor och vana vid att maten inte räckte. Låt dom kunna gå längre utan mat, klara sig bättre i vildmark och dåligt väder och bita ihop och slutföra jobbet trots att de är trötta/hungriga/skadade/svaga.