Nekromanti KULTURER

drakponken

Veteran
Hej vilka kulturer tycker ni är intressanta? själv vill jag veta mer om Tauper.har ngn ngt modultips. Jag vet att det är en meningslös tråd.

Ymir

Liten kantbaron
Nej, det gör det inte. Det skulle stått om darkener, östzhaner och tauper i modulen, men det blev visst inte så av olika anledningar. Östzhanerna, och en hel del darkener, samt en nära nog utdöd taupisk kultur, kommer det stå om i 'Västlanden', men när det kommer nån mer generell info om tauperna kan jag inte svara på.

- Ymir, förtäljer

drakponken

Veteran
Tack! Alverna tycker jag också är intressanta
synd att AFF inte finns attfå tag på. Längtar till Sångaarnas Ätt.

DesertRain

Hero
Jag håller med Dark Lotus, cirefalierna och thatlakerna har de intressantaste kulturerna.

Fienden

Hero
Ymir said:
Nej, det gör det inte. Det skulle stått om darkener, östzhaner och tauper i modulen, men det blev visst inte så av olika anledningar. Östzhanerna, och en hel del darkener, samt en nära nog utdöd taupisk kultur, kommer det stå om i 'Västlanden', men när det kommer nån mer generell info om tauperna kan jag inte svara på.

- Ymir, förtäljer
Allvarligt? Nu blir jag ju vred.
(köpte precis boken, men har inte fått hem den än. >_>)

/Kraetyz, köper utan att kolla efter

Regmolar

Swashbuckler
Cirefalierna är helt klart den intressantaste kulturen i Eon, åtminstone av de som har ännu har blivit ordentligt beskrivna (Alver II och Västlanden kan ju ändra på den saken). I övrigt gillar jag många av folkslagen i B&M, och den thalaskiska. Jag tycker mig sakta skönja ett vagt samband här...

Tauper är notoriskt svåra att hitta någon vettig info om, vilket är lite irriterande då de utan tvekan är Mundanas mest enigmatiska folk (varje liten bit info man kan pressa ut om dem gör dem ju också bara _ännu_ mer konstiga...). Till det Ymir skrev kan jag ju också tillägga att jag är säker på att jag läst ett inlägg i någon diskussion där en person förklarade att texten om tauper finns skriven sedan B&M, men eftersom den aldrig publicerades i den modulen så...

Kan vi inte få se en fenixartikel om tauper snart? Vi måste ju få info om dem på något sätt :gremtongue:

Marukusu

Hero
Zhanerna är coolast trots att Västerlanden-modulen inte har kommit ut än. Detta p.g.a. att författaren Ymir äger samt att konceptet med dekadenta, turbanförsedda slavimperier äger ut all konkurrens no matter what.

Jag gillar också raunerna väldigt mycket, speciellt deras mytologi där gudarna skapade dem enbart för att "härda" de andra, svagare raserna... hooah, så jävla stenhårt!

Neromenzerna i Mitt Mundana hör också till mina favoriter (överlag är de väl en blandning av akemenider, slaver och bysantiner). Ojojoj vad jag älskar att modda.

Cirefalierna är också jävligt balla fast de är ju redan allas favoriter så de räknas inte.

drakponken

Veteran
Cirefalierna är sådär känns lite väl grekisk/romerska.
Ödlemännen är balla, massoffer till drakar löjliga flygande tefat och laserspjut.FÖ är Sagitaurer med i Monster i Mundana.

antorax

Swordsman
Håller med dig angående Cirefalier. Är för mig för grekiska. Varför det blir dåligt med för mycket grekiskt är kläderna. Man kan nog säga att det egentligen bara är utseendet på cirefalierna som jag inte gillar, och det gör att jag inte orkar med att spela dem, även om de är sjukt coola annars.

Ödlefolket gillar jag, främst för att de är snygga (hmm, är det det ända jag bryr mig om angående rasers/folkslags coolhet?). Dock gillar jag inte tefat eller laserspjut. Känner mig inte så hämmad av det som tur är, då jag inte känner något behov av att slänga in tefat å laser för att slänga in ödlemän.

PS: Vet inte om jag är lättstörd eller så, men skulle uppskatta om du inte använder caps i rubriker, och tycker att dvärgtråden och denna tråden hade du kunnat göra som en. Men.. no big deal..

Fienden

Hero
Jag trodde att Ymir skulle göra ett långt hyllningsinlägg till kamorfer, men aja.

Visst är cirefalierna VÄLDIGT grekiska, men jag tycker om det!
Det är enklare att måla upp en samhällsbild om du har åtminstone något att gå efter (utöver boken Cirefalier, då).

Även misslor verkar ha det jävligt kul!
Där har ni ett riktigt livsnjutande folk.

/Kraetyz, hög på choklad

k7e9

Hero
Tokonbarbarer tycker jag om, de har kul story och kapitler i B&M är trevligt. Jag gillar visserligen tatueringar, drakar och rutiga kläder också.

Tauper har jag aldrig riktigt orkat sätta mig in i, antagligen eftersom informationen är knapphändig och jag gillar att ha mycket information om saker och ting för att gilla dem.

Cirefalier har nämnts, jag däremot har inget problem med det tydligt grekiska, jag tycker snarare att det är en bonus.

Till skillnad ifrån många har jag inte alls fastnat för ödlefolket, men det kanske bara är jag? Det kan bero på dessa tefat och laservapen, men även utan dem så känner jag ingen attraktion. Jag blir inte sugen på att använda dem. Det är ingen dålig text, dom passar bara inte mig. Jag är väl konstig! :gremwink: Så, inga hyllningar ifrån mitt håll inte.

Kraetyz: Agreed, misslor rockar! Gillar den sköna känsla man får i boken. Härligt och helt i min smak rakt igenom.

Fryksdal said:
PS: Vet inte om jag är lättstörd eller så, men skulle uppskatta om du inte använder caps i rubriker
Håller med 100%, men vill inte leka hobbymoderator. Dock har ju ingen mod kommenterat på det...