Caen Ka-sun-dor
Hero
Annars är jag lite negativ till att man uppdaterar spel på det sätt som Riotminds har gjort, dvs kapa banden till det som tidigare gjort i spelet, för det gagnar varken hobbyn( man får fler spelsystem och därmed färre människor som spelar varje spelsystem) eller är ekonomiskt försvarbart för rollspelbolagen( man tappar nämligen sin forna kundkrets och varumärket till en hel del). Just för Drakar och Demoner, där jag vill hävda att man just har misskött uppehållandet av kundbasen, var Chronopia ursprprungligen ett sådant misstag, iom att man kapade banden till Altor ända tills modulen Altors baksida kom.
Det är bättre, tycker jag, att göra uppdateringar som är små men att behålla spelsystem och framförallt världen. Det här sättet att byta spelsystem/ regler var femte år, vilket man egentligen gör för att få igång ny försäljning från (roll)spel(s)bolagens sida, är förstörande rent ekonomiskt för (roll)spel(s)bolagen. Hur ska man göra för att behålla eller kanske ÖKA kundkretsen, så att man kontrar det kundbortfall som uppstår pga kontinuerligt ökande ålder mm? Där vill jag påstå att PR är lösnigen-reklam helt enkelt. Riotminds börjar nu om på nytt, så att säga. Man får hoppas att de har vetten att sköta sin kundbas så bra som möjligt, för deras egen skull. Se på vad Chronopia initialt kostade fd Target games i termer av förluster i kundbasen. [Att man momentärt får en hög försäljning av EN artikel betvivlar jag inte med dessa kapa-banden-med-kundbasen åtgärder. Men långsiktigt+sett över hela kundsortimentet torde historien vara en annan...] Synpunkter?
Det är bättre, tycker jag, att göra uppdateringar som är små men att behålla spelsystem och framförallt världen. Det här sättet att byta spelsystem/ regler var femte år, vilket man egentligen gör för att få igång ny försäljning från (roll)spel(s)bolagens sida, är förstörande rent ekonomiskt för (roll)spel(s)bolagen. Hur ska man göra för att behålla eller kanske ÖKA kundkretsen, så att man kontrar det kundbortfall som uppstår pga kontinuerligt ökande ålder mm? Där vill jag påstå att PR är lösnigen-reklam helt enkelt. Riotminds börjar nu om på nytt, så att säga. Man får hoppas att de har vetten att sköta sin kundbas så bra som möjligt, för deras egen skull. Se på vad Chronopia initialt kostade fd Target games i termer av förluster i kundbasen. [Att man momentärt får en hög försäljning av EN artikel betvivlar jag inte med dessa kapa-banden-med-kundbasen åtgärder. Men långsiktigt+sett över hela kundsortimentet torde historien vara en annan...] Synpunkter?