Men nu har vi TVÅ siare? Och Stövelkatten claimar miller? Whaaaaa?
Att ha två siare (varav en måste vara defekt) känns absurt samtidigt som vi har en miller. Mest troligast är att Khan är ulv; han är stressad IRL, börjar väva in sig i falska resonemang och försöker sprida kaos och brus.
Jag skulle dock rent av vilja gå ett steg längre och säga att detta kanske är en offer-strategi från ulvarna. Khan, som ligger brunt till, säger att han är siare. Stövelkatten går och säger att han är miller precis efter, vilket får ballansmatten att paja: att ha defekta siare i samma spel som millers är tråkigt. Vi röstar ut Khan, vilket får Stövelkattens claim att verka mer äkta ("det var inte två siare, varav en defekt, då kan det mycket väl vara en miller med!"). Och är han ulv med en annan förmåga (som blocker, tex?) så behöver han inte trassla in sig i sådana resonemang - han har ju redan "outat" sin förmåga.
Men jag kan redan höra Vimes komma rusande och ropa: "Hörru Larsson! Det är alldeles för riskabelt att claima miller som ulv! Det skulle ingen vettig ulv göra!"
Fast det var precis vad jag gjorde i TMNT-partiet för evigheter sedan; jag claimade miller ... och vann! ;-)
Eftersom de flesta kommer lägga sina röster på Khan så ser jag gärna ett drev mot Stövelkatten.
Röst: Stövelkatten