det var inte sååå fel med citat
Per defination av ordet lönn, så räcker det med att det sker i hemlighet
(källa: NE)
Fast för att grunden för att denna tråd ska finnas så krävs nästan att lönnmördaren i fråga har haft någon som tränat upp den (varför skulle den annars ha en stridskonst som var anpassad till dennes yrke?)
Ja, vi fortsätter att räkna bort gift ett tag (är det verkligen så lätt att förgifta en person som är rik och på sin vakt, btw?)(hur vanligt är det med munskänker?)
Som jag ser det: det är strid så fort den icke attakerade parten gör motstånd. Vilket rimligen sker efter första attacken ifrån den andra parten om personen inte dött innan (jag skulle, om jag översatte detta till eon kalla det för andra rundan). Alltså anser jag det vara strid även när man använder strypsnara. Men strypsnara kräver att du är ensam med personen i rummet under ganska lång tid (och är i det närmaste omöjligt att använda om man möter personen frammifrån eller ifrån sidan (tror jag?)). Något de flesta mörkrädda snorrika personer med dåligt samvete tycks göra allt för att undvika. En förgiftad kniv kräver inte samma närvaro i dödsögonblicket (halvgiftmetoden är väl ok? även om man inte talar gift).
Oavsett vilket vapen du använder (klyvyxa skulle nog vara högst effektivt på stillastående offer) Så är metdoden att döda snabbt och tyst signifikant annolunda än metoden att döda så säkert som möjligt (vilket rimligen alla vanliga stridande, utom dom consabriska lågadliga bratzen, har som mål). Och som jag ser det: Om man har ett tillvägagångsätt som är signifikant annolunda, och man är upptränad för just detta tillvägagångsätt, så är det en stridskonst (nu har jag inte vapenmästaren här eftersomn den ligger inne med min sovande fru, men om det saknas tekniker för det, så borde dom skapas).
Jag håller med om din kritik av kniven, dock vet jag inte hur du med säkerhet dödar en nyvaken person enkelt med bara händerna (i eon) eller missförstod jag dig?
Jag tror, hur ofancy det än är, att någon form av större kniv (svärd) är effektivare än en liten, förutom i vissa speifika situationer (smidighetsförlusten borträknad)
Skydd i närheten är svårt att komma ifrån även med strypsnara, iallafall när det inte är marmorgolv eller dylik. Det är inte så speciellt svårt att döda med stypsnara (tror jag) men det dunsar när en 80-90 kilosklump gör motstånd, och när han sparkar i golv, resp väggär. Där är strypdöden dum, eftersom, den, är. tämligen... långsam....
Näe, jag håller inte med om "öppen strid"-kommentaren. vanligen i strid så är syftet att hitta bra lägen för att attackera med så få risker som möjligt (därför tar striden i eon flertalet rundor oftast) för en lönnmördare så är varje extra sekund han spenderar i strid ett steg närmare döden (fler motståndare). Återigen: signifikant annolunda...
lite OT:Jag överdrev väl i begreppet "sann"... Men vetenskapen har ganska många sätt att hjälpa en lönnmördare och därför borde onda vetenskapsmän på lönnmördarmarknaden nästan skapat sig ett oligopol, det var bara vad jag försökte påpeka ;P
OT: gör det
Bottom line: det är mest fancy att mörda uten blod och verktyg