Nekromanti Kuta!

Zimith_UBBT

Warrior
Joined
18 Aug 2010
Messages
257
Location
Nynäshamn
Jag sitter och försöker pula ihop en stridsmekanik och har strul med en bra för att retirera och fly. Har någon några bra exempel på lösningar för flykt i andra lir?

Helst skulle jag faktiskt strunta i flyktregler men om man kan strunta i en strid och bara kuta blir det ju alrdig något farligt. OM jag lägger in ära/vanära så kan man ju köra förlust av ära i stället men då blir det en enorm fördel för skurkar som skiter i ära. Men om man kan lösa det utanför den stridsmekaniska boxen så är jag idel öra för ideer!
 

Wilmer

Hero
Joined
9 Jan 2005
Messages
1,086
Location
Grindmaiden
Träffar med kastvapen och liknande gör dubbel skada i ryggen. Långsamma krigare har oftast en kastyxa eller kastkniv på sig.

Ge en bonus till de som kastar sin sköld och sina vapen, då blir det som en skatt på att fly.

Har du initiativ? Isåfall kan du köra med att man måste deklarera reträtt innan initiativet för rundan slås, får man sämre initiativ än sin motståndare hinner de slå en i ryggen.
 
Top