Det där är alltså inte en sån där 3D-bild som man kan se om man tittar i kors, utan den kräver 3D-briller (såna som man hade i TV-piraterna, kommer ni ihåg?).Jag har inga sådana här, men den ser ut att vara riktig.
-Egentligen så ska man dock inte göra 3D-fotografier i färg eftersom det då aldrig blir lika bra som i ren svartvit. Jag gjorde mina egna 3D-serier när jag var liten (med färgpennor i nyanserna röd och cyan) och är faktiskt rätt grym på det där. Ju längre åt höger ifrån det "röda" ögat man ritar de turkosa bildelementen, ju närmare betraktaren tycks de komma, och vice versa. Så ritar man ett lodrätt rött streck och ett turkost med ca: 5 graders vinkel bredvid det röda, så får man en streck som står ut från papperet och riktar sig mot betraktarens mage, ungefär.
Ööööh, "tummen" från TV-piraterna, jösses vad rolig han var, va? De visade en film av någon som dök från en trampolin baklänges och så sade tummen "HJÄLP! Vad kallt det var i vattnet!!!" -hö hö, det där är ju schysst humor, liksom, höh... hmm...
/Rising
trött