NYHET Kutulu – reviderad utgåva

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Framsida-reviderad-900.jpg

Så! Ett av mina projekt för 2024 har varit att revidera Kutulus grundbok. Det blev inga riktiga regelförändringar, mer förtydliganden och omformuleringar av saker jag blivit mindre och mindre nöjd med. Småsaker, helt enkelt.

Den kan just nu bara laddas ner här:

ePub-version, källpaket osv kommer vad det lider; jag ville mest få ut det här utanför dörren innan årsskiftet =) Ett projekt mindre i huvudet, så att säga.

Kommer en tryckt version? Vi får se. Håll inte andan.

Dimfrost

Special Circumstances
En sak jag funderade över när jag nyligen läste lite i originalet och som är kvar här: är det avsiktligt att Appendix A har "Spelledande" i sidhuvudet?

krank

En sak jag funderade över när jag nyligen läste lite i originalet och som är kvar här: är det avsiktligt att Appendix A har "Spelledande" i sidhuvudet?
Haha, nej, det är det inte! Jag fixar det direkt. Tack!

Det är lite som när jag insåg att jag satt baksidorna på både Soldaterna och Mardrömmar i fel typsnitt – det spelar ingen roll hur noga man kollar eller hur många ögon man får på böckerna; det finns alltid något man missar.

(Om nån annan ser något skumt, säg till! Jag gör en 2.1-pdf om nån dag eller två)

clarence redd

FrostByte Books
Det är lite som när jag insåg att jag satt baksidorna på både Soldaterna och Mardrömmar i fel typsnitt – det spelar ingen roll hur noga man kollar eller hur många ögon man får på böckerna; det finns alltid något man missar.
Men exakt! Det blir ibland komiskt hur stora misstag som slinker igenom.

Kul med ny utgåva! Kommer det en engelsk version?

krank

Kul med ny utgåva! Kommer det en engelsk version?
Det är planen! Det finns ju en översättning av första utgåvan, men den kom aldrig längre än till Google Docs-stadiet. Men bra att du påminner mig – lägger det till högen av projekt att pilla med 2025 =)

clarence redd

FrostByte Books
Det är planen! Det finns ju en översättning av första utgåvan, men den kom aldrig längre än till Google Docs-stadiet. Men bra att du påminner mig – lägger det till högen av projekt att pilla med 2025 =)
Kul! Det ser jag fram emot. Vet du hur det går för boken i Japan? Håller intresset i sig?

krank

Kul! Det ser jag fram emot. Vet du hur det går för boken i Japan? Håller intresset i sig?
Jag har bara siffrorna för PDF-versionen tyvärr, tror inte jag lyckats få svar om den fysiska när jag frågat… Det säljs färre och färre såklart, men då och då ökar den där siffran ändå. Mitt google sheets-ark säger c:a 0.3–0.4 om dagen =)

Däremot vet jag att de håller på med översättningen av den här reviderade grundboken just nu, och tänker göra något slags nysläpp vad det lider. Enligt översättaren spelas det fortfarande en hel del i livestreams och så. Jag fick också höra av en kollega när han varit och hälsat på vår partnerskola i Japan att det tydligen fanns elever där som spelade Kutulu (utan att känna till kopplingen) så…

Svårt att säga hur det går, men det verkar inte helt dött iaf =)

krank

Ööööh… de där vet jag inte ens var de kan komma från, men jag fixar så snart jag är hemma igen; jag gör en rejäl genomtitt och uppdaterar PDF:en senast helgen.