Nekromanti [KUTULU] (f.d. Krank of Cthulhu) layout och design

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Krille;n109414 said:
Jag blev väldigt förtjust i ögonen.

Jag funderar på om de skulle kunna vara något färre. Och kanske kompletteras med lite tentakler.

Hmmm...

EDIT: Tentaklerna ovan blev rätt crap. De ska göras om när jag orkar plocka fram min ritplatta... Om jag bestämmer mig för att köra på den här varianten.

Attachments

Krille

Super Moderator
Jag är inte säker på att tentakler behövs, i synnerhet inte med ögon och ett elder sign och ett yellow sign. Det blir lite för mycket med tentakler också.

krank

Njäh, det här funkar inte heller. Jag får ta ett tag och fundera på nån ny grej att ha till vänster.

Attachments

krank

Debbie kom med ett intressant förslag på Facebook: Snubben till höger ska vara olika på alla sidor. Kanske lyfter han armarna mer och mer? Det får hursomhelst fixas i slutet, när jag vet hur många sidor jag landar på...

Jag börjar för övrigt känna mig mer och mer okej med den där senaste, den med mörkertentaklerna. Lite snyggare ritade tentakler (wacom istf mus) så tror jag det kan vara nåt. Kanske minska lite på svärtan generellt för att balansera mot högersidan.

Dilandau

Myrmidon
Min spontana reaktion: Det ser exakt ut som man förväntar sig att ett sånt spel ska se ut.

Vimes

Sillkung
krank;n109517 said:
Debbie kom med ett intressant förslag på Facebook: Snubben till höger ska vara olika på alla sidor. Kanske lyfter han armarna mer och mer? Det får hursomhelst fixas i slutet, när jag vet hur många sidor jag landar på...

Jag börjar för övrigt känna mig mer och mer okej med den där senaste, den med mörkertentaklerna. Lite snyggare ritade tentakler (wacom istf mus) så tror jag det kan vara nåt. Kanske minska lite på svärtan generellt för att balansera mot högersidan.
Alltså, blädderbokskultisten ska förstås förvandlas till ett fiskmonster eller något i slutet. Alternativt kommer en tentakel ut från svärtan och drar in hen så att det är tomt på sista sidan.

krank

gorillotaur;n109522 said:
Min spontana reaktion: Det ser exakt ut som man förväntar sig att ett sånt spel ska se ut.

Jag väljer att ta det som något positivt =)

Cybot

Mest spelbar
En intressant idé skulle vara om marginalerna visar någon slags ritual som går över hela boken. På högersidan gör figuren olika saker, på vänstersidan så börjar det som en klippa men blir allt med cthulu-fierad och med en svart massa som glider över nedre marginalen mot frammanaren.

micke_p

Veteran
krank;n109437 said:
Njäh, det här funkar inte heller. Jag får ta ett tag och fundera på nån ny grej att ha till vänster.

Helt klart nice med tentakler. Dom går kanske att tona ner något om du tycker dom inte riktigt passar. Skuggor av tentakler är nästan läskigare, fast väldigt mycket svårare att illustrera.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
krank;n109355 said:
Vad tycker du att jag ska ha där istället?
Ingenting förutom mörkret som väller in från sidorna.

krank;n109355 said:
Helst något som understryker den lilla människans litenhet inför de stora kosmiska fasorna och monstren och universum i stort
Och det har du. Mörkret, intigheten, världsrymden som väller in runt omkring. Kultisten var cool för den var så liten och går ihop med resten så bra att det skulle kunna vara en slumpartad formation lika mycket som en människa. Det gillade jag. En liten bonusdetalj så där för de som tittar efter lite extra.

Ögonen du lagt till. Försöken till tentakler. I blir så jäkla uppenbart "in your face" att allt det sugestiva som borderna bidrog med förr istället faller platt. Samma sak med gammeltecknet du har uppe till vänster. Det är för utmärkande. Om du kunde få det och tenktalerna att istället smälta ihop mer med borde så att det inte ser ut som separata grejer utan bara mönster som kommit till av en slump skulle det se mycket bättre ut.