Nekromanti [Kutulu] Tatters of the King - en guide. Kap 1: Dåren

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
I december postade jag en tråd om en "guide" jag påbörjat till min favoritkampanj Tatters of the King. Ännu så länge är guiden bara i punktform och ganska inkomplett, men planen är väl att först nå något slags hyfsat komplett skick och sedan jobba på att göra det hela mer läsbart och redo att distribueras på riktigt.

Nåväl, här är nästa del; Kapitel 1.
https://docs.google.com/document/d/1Hb4Ewwj4RyOSE13f6Mn2lmtVcOXLxa_GfW1ZAL45xRg/edit?usp=sharing

SPOILERS givetvis.

Jag vill mest kolla av ifall några av er som kört äventyret sett fler problem i det här kapitlet, isåfall vilka - och vilka lösningar ni sett.

krank

Min plan just nu är för övrigt att bli klar med kapitel 0-5, som ju är kampanjens första deläventyr, först. Jag har precis nyss blivit mer eller mindre klar med kapitel 2 (postar om 1-2 dagar, efter att jag funderat lite mer) så då är kapitel 3-5 kvar.

Jag misstänker att kapitel 5 kommer att ta överlägset längst tid, för där har jag ju (som några kanske minns) byggt ut ganska så rejält för att göra hela kapitlet betydligt mer interaktivt och intressant.

Men; när jag har sådana här utkast/punktlistor för kapitel 0-5 så tar jag och går igenom alltihop och fixar lite formuleringar, formatering och annat. Kanske kompletterar med en hemmagjord illustration eller två (jag har minst en karta jag nog vill göra) och snickrar ihop en första PDF.

Sen får vi se vad folk tycker om den =)

krank

Tydligen blev jag inspirerad av att skriva det där, för den skissade texten för kapitel 2 är nu också i någorlunda läsbart skick:

KAPITEL 2: En promenad i parken: https://docs.google.com/document/d/1uk8DpWO3QQzUMQDRgnP0_Kygb2BUr0et9r3aMYsiY44/edit?usp=sharing

Troligen kommer även kapitel 3 att bli i läsbart skick idag; jag är ungefär halvvägs klar.

Om någon moderator eller admin läser det här: Jag skulle bli JÄTTEGLAD om "Kap 1: Dåren" kunde tas bort från den här trådens namn, eller ersättas med "Kap 1-5". Jag funderade på att starta en ny tråd, men eftersom ingen svarade på den här så känns det som onödigt spam.

krank

Så, nu är kapitel 3 också... Jag ska inte säga "klart" men det jag hittills tänkt på finns iaf med.

KAPITEL 3: Springer Mound och kanalen: https://docs.google.com/document/d/1OAQeRTs94fixbZjHY4NFAUvW97oEDHD1RwweR3aCJE8/edit?usp=sharing

Kapitel 4 har egentligen mest tryckfel, så jag tror inte att det kommer att ta så mycket tid.

Jag hoppas på att kunna få ihop kapitel 5 relativt snabbt också, trots att det blir mer text, eftersom det mesta faktiskt redan är skrivet. Vi får se. Kanske kommer kapitel 0-5 att vara "klara" eller iaf redo att börja bearbetas och snyggas till relativt snart? Det går ju rätt bra det här...