Nekromanti Kvalité på N2-boken...

Tegrevan

Veteran
Någon annan som upplevt att N2-boken rasat i småbitar efter ett par spelmöten? En del sidor lossnade för min del redan efter att vi gjort våra första rollpersoner...

NecTech

Swordsman
Det där är så olika...Min N2 bok håller bra.....
Till skillnad mot min Eon bok som typ ligger utspridd över hela lägenheten...För att inte tala om Mundana boken...Den höll jag på att skicka tillbaka till NeoGames...Den föll ihop när jag typ kommit till Asharien beskrivningen!!!!

Jag tycker att NeoGames ska sälja sina rollspel på CD skivor.../images/icons/crazy.gif för en billig penning..Typ 2:23kr

Mvh
Necrotech
<A HREF="http://www.endarker.net" target="_new">http://www.endarker.net</A> <P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by NecTech on 2000-09-26 13:01.</EM></FONT></P>

Emil

Hero
Någon annan som upplevt att N2-boken rasat i småbitar efter ett par spelmöten? En del sidor lossnade för min del redan efter att vi gjort våra första rollpersoner...

Det är tydligen ganska många som har problem med sönderfallande böcker, men jag tror att det till stor del beror på att man inte är rädd om de små liver (alltså böckerna). En liten kurs i ökad hållbarhet:

1. Vik bokpärmarna längs limlinjen innan du öppnar den, de gör mycket stor skillnaden - speciellt i moduler som inte är på flera hundra sidor.

2. Låt inte boken ligga uppslagen och ensam för mycket, sånt påverkar limningen kraftigt. Håll alltså boken i händerna när du läser, med ena handen på ryggen så att pärmarna inte "faller utåt" så mycket.

På detta sätt har alla mina Eon, Neotech och Viking moduler hållt väldigt bra, trots att jag släpat böckerna fram och tillbaka i diverse väskor. Den enda boken som visat tecken på är just min N2-bok och där vet jag med mig om att den legat uppslagen en hel del medan jag arbetat med Neotech Euro...

/Emil

cedda

Veteran
Jag måste tyvärr hålla med dig, kvaliten på boken är urkass, den började ramla ihop efter ett par veckor, till slut tog jag ut alla sidor och ska nu plasta in dem och sätta dem i pärm! Jag är faktiskt oxå lite usr på kvaliten, det beror inte bara på användarna, min MERP böcker håller mycket bättre!!! Men, det är sånt man får tåla då Neotech 2 är ett stabilt rollspel!

" Wolves are noble animals, apart from dogs "

Confusion

Veteran
Vad jag har förstått är hanteringen av boken den största faktorn om boken faller sönder eller ej. Inga av mina limmade rollspelsböcker har gått sönder sen Mutant Chronicles som jag vanvårdade ganska rejält. N2 har hållt alldeles förträffligt, och detsamma gäller Eon-böckerna. Dock har en av mina kamraters N2-bok fallerat totalt, men han har inte vårdat den alls (t ex tryckt med tummen längs med mitten, mot bordet, när han slår upp den, och inte vikt boken längs med den utmärkta linjen vid ryggen).

/Henning

Tegrevan

Veteran
Hrm... Om vi lyckades vara så oförsiktiga att vi bröt sönder boken redan första gången vi gjorde rollpersoner undrar jag hur vår välanvända N1-bok överlevt sedan 1995. Den är inte i bra skick i utseendet, men den har hållit under åtskilliga resor fram och tillbaka i diverse flyttlass.
Eonböckerna håller däremot hur bra som helst, trots att vi använt dem mer. Och de har väl samma limfog som N2-boken ska ha...

//Tegrevan

Zaiber

Veteran
Tycker att neogames borde sälja sina böcker inbundna i fortsättning. Hörde från Rävspel att det bara skulle kosta cirka 50kr mer för oss konsumenter och jag betvivlar att rävspels omsättning är så offantligt mycket större än neogames.

Fram för inbundna böcker. I alla fall när det gäller själva regelverket och andra böcker med väldigt många sidor

G

Guest

Guest
Kvalité på Mutant Chronicles [OT]

Inga av mina limmade rollspelsböcker har gått sönder sen Mutant Chronicles som jag vanvårdade ganska rejält.

Det spelar ingen roll om man vanvårdar Mutant Chronicles eller inte. Den går i sönder så fort någon bara slänger en blick på den./images/icons/wink.gif Och tittar man extra intensivt på den så börjar den spruta ut sidor. Så var iaf vårt ex. av den.

/Tiamel

Pendragon

Swashbuckler
oj, oj, oj...
skoja min dojja vad du har rätt...

Min stackars N2-bok har börjat tappa sidor överallt... främst i vapen och skadesektionerna av ngn konstig anledning...

Och deet är sedan länge ett helt projekt att hitta hela min mutant cronicles bok......

Så de så!

Astaroth

Veteran
Jag tänkte bara säga att det är nog skillnad från exemplar till exemplar.. Min N2 bok gick upp i limningen redan första månaden och då hade jag knappt läst i den, gick till Tradition och fick den utbytt och det nya exemplaret har hållt hur bra som helst...

Så om ni inte känner sådär överdrivet stor lojalitet emot Neogames som naturligtvis gör en förlust på varje återlämnad bok så gå till din rollspelsåterförsäljare och byt ut den defekta boken till en bra...

/Astaroth...

Zaiber

Veteran
Är man mer lojal mot ett företag genom att inte få dem att ersätta defekta produkter som man har införskaffat av företaget?

Skulle snarare säga så här "Om du känner att Neogames inte är allt för lojal mot dig som kund så kan du alltid be dem ersätta dig med nytt material"

Zaiber - Tycker förövrigt att Neogames gör de bästa/roligaste rollspelen. Förutom när det gäller kvaliten på bindningen vill säga

G

Guest

Guest
Tycker förövrigt att Neogames gör de bästa/roligaste rollspelen. Förutom när det gäller kvaliten på bindningen vill säga

Av alla våra NG produkter så är det bara ur en enda som några enstaka sidor ramlat ur och det är N2. Är det bara vi som haft en otrolig tur eller? Är det många som har detta problem med NG:s produkter?

/Tiamel

HoBBiT

Veteran
Re: Kvalité på N2-boken... är bra!

Fattar fortfarande inte vad ni gör med era böcker! :gremsmile: Min är fullständigt hel, precis i samma skick som den var när jag fick den! Förutom några skadade kanter och lite fingeravtryck. Ofattbart att så många har fått måndags exemplar.

//HoBBiT - "Cogito ergo doleo..."

G

Guest

Guest
N2 boken har tappat ett halvdussin sidor

Några enstaka sidor ja, vilket jag skrev i mitt första inlägg.

den gamla Deluxeboken har förlorat säkert 20-30 sidor

Jo, okej men jag menade böcker som har använts normalt men som fallit i sönder ganska snart ändå. Och man kan inte kalla Eon Deluxe grundboken för särskilt oanvänd och det tog ett bra tag innan sidorna började falla ur den, så vitt jag minns, så jag skulle inte se den bindningen som dålig.

/Tiamel

Zaiber

Veteran
Fast hade boken varit inbunden så hade sidorna aldrig fallit ur för det första.

Så kan vi då fastslå att det är bättre att få en inbunden bok för 50kr mer när det gäller grundboken sóm används väldigt flitigt. Sedan så kan man limma modulerna med ett normalt sidantal. Dvs standard för Neogames moduler, eftersom dessa inte verkar vara drabbade