Nekromanti Kverulationer

Nightowl

Champion
Kort info

Jag har ett serviceyrke. I mina instruktioner ingår att erbjuda mig att hjälpa folk som ser frågande ut. Jag gör det typ varje dag när jag arbetar.

Jag är alltså fullständigt medveten, rent intellektuellt sett, varför butiksbiträden kommer fram till mig. Jag har ett liknande jobb.

Hindrar inte att jag anser att det suger. Jag frågar alltid om hjälp när jag anser att jag behöver det (ganska ofta), och i min icke realiserbara idealvärld skulle alla männskor vara som mig. Liksom, det här är en gnälltråd . Så apologeter för bodknoddarna kan take it elsewhere. Klaga på jobbiga kunder istället (jag kan liksom relatera till det...)

Sedan har min fästman en lång karriär som bodknodd, och i hans yrkesinstruktioner ingick alltid att ta kontakt med kunden av två skä:
A, hindra dem från att snatta
B, få dem att handla mer - på flera ställen där han jobbat hade man ett Dagens Erbjudande som man alltid "skulle" nämna för alla kunder man talade med.

B, är ju ganska scary men han jobbade ju i Fatland, där man liksom väntar sig sådant. Hans åsikt var också att det sällan hjälpte till att sälja prylar (inte ens i porrbutiken han jobbade i, framförallt inte i porrbutiken), men att cheferna trodde att det gjorde det.

Erik, anekdotiska bevis

Eksem

Champion
"Du ser ut som du behöver hjälp eftersom du står och tittar på damavdelningen eller något annat lika korkat. "

Förut blev jag nervös när jag handlade kläder och var livrädd att personen i kassan skulle säga: "Du vet att det där är en tjejtröja va?" när jag handlade kläder. Idag bryr mig mig inte. tjejjeans sitter bättre på mig än killjeansen, och jag har köpt en alldeles adorable tröja på Åhléns damavdelning. Fast jag skulle inte ha kjol, högklackat eller tjejlinnen.

"Dessutom är det perfekt med hjälp när man letar kläder."

Jag kan verkligen bli asimponerad av klädbutiksbiträden (i mindre butiker förstås, inte typ HM) ibland. Det är verkligen: "Hej, behöver du hjälp?", "Ja, jag letar efter ett par lågt skurna, tajta, mörka jeans...", "Hmmm, du borde ha storlek 30-31 va? Vänta, prova de här Lee Jinxen." och typ fem minuter efter att man ens gått in i butiken har man ett par helt perfekta byxor, såna som man kanske inte ens skulle tänkt på att prova själv.

Magnum_UBBT

Warrior
"Hmmm, du borde ha storlek 30-31 va? Vänta, prova de här Lee Jinxen."
*ler*. Jag kan faktiskt meddela att det är minst lika kul för oss som jobbar med kläder när allt stämmer. Sånt är riktigt roligt (även om man kanske inte alltid visar det)

/Magnum , har oxå ett eller två par tjejjeans i garderoben.

Nightowl

Champion
Unisex (OT)

Tjejers kläder rockar.

Jag har rtjejbrallor på mig medan jag skriver detta.

I motsats till spelbutiksbiträden brukar inte klädbutiksbiträden gnälla på det man köper. Å andra sidan brukar inte klädbutiksbiträden, mig veterligt, behöva höra historier om vad man gjort med sina kläder...

Erik

G

Guest

Guest
Jag har haft ett plagg jag tror var gjort för tjejer, en svart långärmad syntet polo med ytterst tunnt tyg (en fjärdedel av tjockleken på en standard t-shirt), det är ett av de grymmaste plaggen jag ägt tillochmed grymmare än min läderjacka, vet någon vad det är för plagg och var man kan köpa det blir jag glad det är grymt svalt på sommaren och man slipper all stinkande sol på kroppen så man kan vistas ute.

Iövrigt tror jag inte någe gjort för damer skulle passa mig och min kroppsbyggnad (med damjeans framhävs mina höfter :gremfrown: ) men man vet aldrig.

walium

Ganska töntig, faktiskt
"När jag går in i en butik eller dylikt vill jag slippa se personalen. Dom ska inte snacka med mig om de inte blir tilltalade. Dom ska framförallt inte komma fram och undra om jag behöver hjälp. Nästa gång det händer ska jag berätta om mitt kärleksliv, min privatekonomi och min uppväxt."

Speciellt när man går in i en liten butik blir det väldigt irriterande om någon ur personalen står och stirrar på en hela tiden. Jag föredrar personligen personal som inte är påträngande eller hoppar på mig utan att jag ber om deras hjälp.

Det värsta som jag varit med om var en manlig anställd på Dressman i Stockholm som började dra en massa dåliga skämt om cowboys bara för att jag sa att jag var intresserad av att handla ett par jeans.

Något som jag annars stör mig på är telefonförsäljare som försöker få det att låta som om de gör mig en fantastisk tjänst genom att erbjuda mig allt ifrån kalsonger till telefonabonnemang. Som om de helt saknade vinstintresse och inte själva tjänade på att jag köpte deras tjänster.