Nekromanti Kvinnliga rollspelare = Utdöda?

walium

Ganska töntig, faktiskt
Kvinnliga rollspelare = På andra forum

Visst finns det en hel hög kvinnliga rollspelare, men ingen av dem besöker det här forumet. Vill ni träffa på dem så kanske ni får sniffa in på något av de andra forumen. Några exmpel på kvinnliga forumiter: Insignia, Kornella, Elin, magoo och Harmonia.

Krille

Super Moderator
De har aldrig varit många till att börja med

"Hur många är inte män på detta Eon forum? Verkar vara lite fattigt med det."

Liksom, det är en mansdominerad hobby. Inte blir det bättre av att Eon är ett "killigt" rollspel (mycket regler, mycket fakta, mycket nördfaktor).

Zalpurgius

Veteran
Re: De har aldrig varit många till att börja med

(mycket regler, mycket fakta, mycket nördfaktor).

Nörfaktor och nördfaktor. Jo visst kan man se det så. Men myckter regler gör spelet "hårdare".

Typ

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Re: Kvinnliga rollspelare = På andra forum

litleme hänger väl på Eon-forumet. Jag vet inte om han är en hon eller tvärtom, men av signaturen ("-säger litleme som blev kallad hora av sin relions-lärare") att döma så gissar jag på att det är en hon. Och så låter ju nicknamet lite feminint. :gremcrazy:

Och så finns det ju bara runtikring 500 pers (siffra tagen ur luften) som skriver här, så det blir ju hela 0,002 %... och tänk hur mycket det blir i ‰...! :gremsmirk:

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Mycket fakta = killigt ??

Varför skulle ett spel med mycket fakta vara killigt ?
Förresten, varför skulle mycket regler vara killigt ?

Bannemig vid min näsa, varför ska mycket nördfaktor vara killigt ?

/Naug. Kille, genom slump.

litleme

Warrior

ja lovar plutonium ... ja är varken kvinna ,bög eller transa och vad gäller mitt namn så vet ja att det är fånigt (och felstavat) men jag har haft det lägge och varför skulle ja byta nu :gremgrin:

Gontanius

Veteran

LOL har redan visat honom, går i samma klass som honom. Men om frågan om kvinnliga rollspelare så ja dom kanske inte hänger här men det är jäökligt kul att ha med kvinnor i rollspel, vi män (pojkar) blir en gnutta mer seriösa... ja iallafall till klockan 4 00 på morgonen. Min sambo är alltid helare så det blir typ gruppens morsa, (sad to say that honey)

litleme

Warrior

varför inte alla kan göra fel och det är sällan jag tar illaup av vad nå säger :gremsmirk:

litleme

Warrior

när hon inte lägger sig och sover i ett hörn ja :gremlaugh:

Allannah

Veteran
Tja, jag känner inga andra kvinnliga rollspelare, men jag har å andra sidan inte letat heller...

Mycket fakta är inte manligt, snarare tvärt om skulle jag tro :gremtongue:
Skämt åsido tror jag att det beror på hur man blev uppfostrad. Tjejer uppmutras nog mer till att syssla med hästar och dockor. Killar som inte idrottar hittar andra sätt att umgås med vännerna, och sen är det alltid nån som drar in de andra i rollspelsträsket..

Och man är inte mer nördig än vad man gör sig...

Johan K

Gammal & dryg
Många !

Men jag hoppas att det kommer fler av det motsatta könet !!

Vet inte här, men i min grupp (som är kanske 10-15 löst spridda personer) är det ett par tre tjejer med, och sen finns det en grupp till som är mindre och äldre där det är flertalet tjejer...

Eleas

Hero
"Hur många är inte män på detta Eon forum?
Verkar vara lite fattigt med det."

Du är medveten om att du kommer att få massor med ledsna inlägg från kastratsångare nu, eller hur? :gremwink:

Skämt åsido, jag tror att många spelar Eon på ett sätt som uppmuntrar extrem regelfixering över känsla, dramatik och atmosfär. Här tycker jag gott att NeoGames hade kunnat ge spelet en annan framtoning; Eons grundstruktur (Ob-slagen) är genialisk och inte alls särskilt långsam, och duger gott till en sorts semi-friform.

Vad försöker jag säga här? Att sociala spel ofta är något som tjejer uppmuntras till att behärska ytterst väl. Drar man då in mängder av FV, tärningsslag och beräkningar, då kommer intresset att avta.

Just my 2 cents.

--
Björn
- approved by the ministry of truth