Re: Common sense
1.Well, du försvarade DoD6 genom att säga att man måste tänka själv osv, medans jag påstog att exemplet i diskussionen inte alls är något speciellt svårt för ett KOMPETENT regelsystem att klara av.
Du har verkligen fått väldigt mycket om bakfoten. Jag är inte ett dugg intresserad av DoD6. Spel med levels (även i förklädnaden av "Yrkesnivå") är för mig helt ointressant.
Däremot så tycker jag att man ska tänka själv i alla rollspelssystem.
Vad du dock inte har gjort ännu är att ge en presentation av vilket rollspel som har ett kompetent regelsystem. DoD 91 och Chronopia är de enda du nämnt, och på de punkterna har jag motbevisat dig.
2.Jag är inte alls särskilt upprörd. Det är svårt när du inte ser mitt ansikte eller hör min röst, och jag orkar inte använda avancerade smilies hit och dit.
När du säger att du närmar dig personangrepp så misstänker jag att det inte är för att du är glad, utan snarare att du är en smula irriterad (eller värre). Jag orkar för övrigt inte heller använda avancerade smileys (eller orkar och orkar, jag bojkottar dem).
Däremot tycker jag dina svar/frågor var rätt korkade. Så min "sura " fråga är en antydan på ditt resonemang som inte håller eftersom du bara är positivt inställd till DoD6 och inte tänker opartiskt.
Återigen så vet du inte vad du talar om. Jag försöker alltid att vara opartisk. Jag är inte ett dugg förtjust i DoD6, vilket jag redan nämnt ovan. Dessutom så tycker jag inte att mina "svar/frågor" är korkade, om de är det så är det ett bevis på att slagdängan "dum fråga får dumt svar" faktiskt stämmer.
Menar du att mitt resonemang inte håller? Kan du då vara god och motbevisa det istället för att bara säga det? Ditt eget resonemang är nämligen inte mycket att hänga i julgranen, jag hittar till exempel inte ett enda argument i dina inlägg.
3. ALLA diskutioner slutar så här på internet. Man får nog inse att det blir så när den enas resonemang fallit sönder. Provokation provokation...
Nej alla resonemang slutar inte så här. Dessutom håller jag inte med dig, inget resonemang har fallit sönder, och det finns bara en som resonerar. Utan att vara allt för elak så kan jag säga att det inte är du.
Snälla svara nu på Giljotin-exemplet istället.
Lämnar ett svar på det inlägget, eftersom du ber mig.
/Azagthoth