Nekromanti Lägesrapport Fantasy!

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
..full rulle nu med bok-layouten till Fantasy! nu... :gremlaugh:

..alla ni här som hjälpt till med råd och dåd, PMa mig och påminn mig, (och lämna era "riktiga" namn), så hamnar ni på cred-sidan. Vill inte missa nån, och jag har så jävla dåligt minne numera.
 

Jedvard

Veteran
Joined
11 Jun 2010
Messages
103
Location
Falun
hur går arbetet med Fantasy? (väntar ivrigt på en version med bilder och äventyret)
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Det går bra, hålller på att layouta skarpa versionen. Den som ska tryckas, alltså. Nästan all text är klar, och ett antal bilder gjorda.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Nej inte egentligen, men vill inte att det ska vara dyrt.

Har nån målbild att pris i butik ska ligga under tvåhundra, helst under hundrafemtio kr... Beror på tryck-deal och upplaga.

Vill ju inte göra trycket för billigt heller, så boken inte känns värd. Ska kännas som en "prisvärd kvalitetsprodukt".

Mjukpärm blir det i alla fall.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
bra målsättning, låter alldeles förträffligt tycker jag.
Hur som helst är runt 150:- eller någonstans under ett väldigt najs pris.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,419
Location
Umeå
Hur går det, finns det någon plan när Fantasy! ska vara klar. Skulle man inte kunna få något smakprov från den om den börjar bli färdig
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Hans. said:
Arfert said:
Innan jul ska den vara i butik.
Håller det?
Kanske.. det är på håret... Men julen varar ju till påska.
Skulle fått sista texten till äventyret i helgen (en del är utlagt).. men det dyker nog upp strax.
 

Ögat

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,127
Location
Stad OCH land
Efter att Piruett publicerade en förteckning över vad spel är värda, verkar 150 lite väl billigt. Den genomsnittliga betalningsviljan (åtminstone i denna rätt oventenskapliga studie) låg på 200 kronor. Alltså verkar segmentet mellan 150 och 200 som det mest attraktiva.

Det finns ingen anledning att sälja för billigt...
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Olav said:
Efter att Piruett publicerade en förteckning över vad spel är värda, verkar 150 lite väl billigt. Den genomsnittliga betalningsviljan (åtminstone i denna rätt oventenskapliga studie) låg på 200 kronor. Alltså verkar segmentet mellan 150 och 200 som det mest attraktiva.

Det finns ingen anledning att sälja för billigt...
Det är inte för billigt, har bra marginaler.
Och det är bra om folk kan spontanköpa.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,419
Location
Umeå
Arfert said:
..full rulle nu med bok-layouten till Fantasy! nu... :gremlaugh:
Hojsan hoppas att det går bra för dig nu Arfert med återhämtandet från eländet ditt.

Har du orkat/haft möjlighet att återuppta arbetet med Fantasy! nått? Satt och bläddrade i det i dag och blev sugen på det.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Layoten är klar, bortsett från en del illustrationer. Avvaktar att jag ska bli frisk nog att göra dem, alternativt hitta nån annan som gör dem, i rätt stil.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,419
Location
Umeå
Arfert said:
Layoten är klar, bortsett från en del illustrationer. Avvaktar att jag ska bli frisk nog att göra dem, alternativt hitta nån annan som gör dem, i rätt stil.
Låter bra det, får hoppas att det är det första som infaller.
Från beta v.10 är det några förändringar från det?
 
Top