Nekromanti Lägesrapport Fantasy!

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
kör på! men tänk på att anatomin blir rätt. På senaste teckningen var huvudet för stort och armarna för korta. Med mera.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Arfert said:
kör på! men tänk på att anatomin blir rätt. På senaste teckningen var huvudet för stort och armarna för korta. Med mera.
Konrad, det finns, om du inte vill lägga pengar på böcker, en hel del gratismaterial på nätet. Det finns nog ton om man bara orkar leta. Att söka på saker som "drawing anatomy" på Google eller Youtube ger mycket, och du kan säkerligen variera en ordentlig hop med sökord för att finna mer. Ett tips helt enkelt.

Man kan jobba med referenser också. Man tar helt enkelt fram en bild på vem fan som helst och hämtar något ur den. Nej, man tecknar inte av. Utan man tar stöd mot själva konceptet eller kompositionen. Man kan till exempel ta en bild eller ett foto bara för att få känsla för en pose, vad man sedan klistrar på den posen, om det är en man eller kvinna, alv eller orch - det är upp till en själv.

Och FAN vad jag vill teckna nu, men jag har inte tid. Och jag har säkert inte tid imorgon eller över påsk heller. :gremfrown:
Mjaej... För jag kan fan inte teckna.

P. S. Hm, detta verkar vara en något cool sida som säkerligen kan funka bra till stilen i Fantasy!.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Jag skall kämpa och göra allt för att få vara delaktig med ett litet, litet finger i Fantasy!

Påbörjar tuschandet idag.. Finns det önskemål om något så skall jag försöka eftersträva det?

// Brun 7
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Arfert said:
och kom ihåg att jag är kinkig. Jag tar inte med en bild bara för vara bussig. :gremwink:
Syftar du på min ilska eller Konrads tester?

För om det gäller min klagan så är det är inte det att du ratade min testbild. Absolut inte. Jag förstår att du håller en viss standard. Det är snarare det att det inte går som jag vill och att jag får damp på mig själv och blir förbannad utav bara helvete och undrar varför jag ska vara så jävla värdelös för.

... Med andra ord är jag också kinkig och är total lack of tålamod. :gremwink:
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Påbörjar tuschandet idag.. Finns det önskemål om något så skall jag försöka eftersträva det?
Kolla in Arferts tidigare bilder vettja. Som sagt, det ska vara old school fantasy gjort i tusch. Om inte annat hittar du vad Arfert söker i hans svar till Vitulv, en bit ovan.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Yes Sölve! Jag har studerat lite arbete som Herr A har utfört, och försöker anpassa mig efter detta.. Inte alls lätt, men Brun 7 kommer att fortsätta att kämpa tills slutet är kommet.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Så, blivit av med lite av dagens ångest och frustration.
Gjorde därför ett nytt försök i hopp av att övervinna alla taskiga vibbar.

Nu är inte linearten den bästa. Men, stilmässigt...?
Är det något i rätt anda eller skiter jag i motvind?
 

Attachments

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Eller mer så här...?

... Ja, jag kollade några minuter i en sådan där Draw-like-Marvel-grej och flummade lös lite. Tror fan jag fick lite flyt i den här skissen, om jag får säga det själva. =) Kul var det iaf.
 

Attachments

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Tony.M.Meijer said:
Du kanske bör lägga upp något för de unga två att mäta sig mot Arfert?
Tja, jag tror jag har koll. Det är bara det att old school är ganska så brett, egentligen. Det vore dock bra att veta lite mer om tänkta skuggtyper och dylika, det är ju de som är viktiga rent stillmässigt mellan olika tecknare och epoker.

Fast ja, det vore iof bra att veta om man ens har en chans eller inte. =)

Edit: Lägger förövrigt till ännu en där jag försökt vara så "Arfert" som möjligt. :gremsmile:
 

Attachments

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Tony.M.Meijer said:
Du kanske bör lägga upp något för de unga två att mäta sig mot Arfert?
Låter som en ypperlig ide!

Jag lägger in mitt tredje bidrag här och nu. Det är inte i närheten av Sölve´s senaste, men den är bättre än tidigare.

Klicka på mig
 

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Blev så sugen nu när alla håller på att rita saker. Så jag gjorde en väldigt snabb skiss (5 minuter) så förvänta er inget mästerverk =)
 

Attachments

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,998
Location
Rissne
Jag vill mest passa på att ge dig en eloge för att du har ballarna som krävs för att refusera illustratörer. Själv skulle jag ha jättesvårt att sitta och säga "inte snyggt nog", även om det skulle råka vara sant. Lätt att man känner sig elak. Men du står upp för din vision, och jag tycker det är awesome. Bättre ett försenat Fantasy! med precis de bilder du önskar än ett framhafsat med otillräcklig kvalitet från frivilliga och entusiastiska men inte tillräckligt dugliga illustratörer.
 

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Agreed, Det är jäkligt strongt. Dock har ju Aftert några år i gemet. och en svår tecknings stil att härma =)
 
Top