Nekromanti lägg ner detta nu pojkar

Logos

Veteran
Re: Rävspel och Neogames är båda Kvalite firmor

Tydligen tycker inte Göran Persson det.

Darth Apoc

Veteran
Re: inseminerar?????

Nja.. förstod nästan det.. (är ju från island så det är inte så lätt =) ) men dock.. om han menade allvar? kan det vara kul =)

Watashi aku ryuujin desu

Kullendorff

Warrior
Man tackar Ezping [OT]

Skönt att se att det finns folk på forumet som vågar.
;]

*garv*

"A Devil who had unity, would be a God."

Kullendorff

Warrior
Färgpyts.

En vis (eller nja ... bra var han iaf) man sa en gång följande:

"Att fela är mänskligt.
Att däremot göra samma fel 2 ggr är bortom all kritik och inga ursäkter kan rädda er."

Just my 2 cents.

Morgonpigga Hälsningar
Kullendorff

"För övrigt anser jag att NeoGames kan börja ge oss rimliga releasedatum"

Krille

Super Moderator
Sno inte mina pengar

"En vis (eller nja ... bra var han iaf) man sa en gång följande:
"Att fela är mänskligt.
Att däremot göra samma fel 2 ggr är bortom all kritik och inga ursäkter kan rädda er."
Just my 2 cents."

Håller med. Vad du inte verkar ha förstått är att det inte är samma fel. Det är olika fel, katastrofer, misstag etc. Hade det varit samma fel så hade vi kunnat förutse dem och ta hänsyn till dem.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Celofan

Veteran
[Elak rubrik med snärt]

En sak slog mig när jag bemödade mig med att läsa igenom tråden. Jag kanske griper efter vaxade humlor nu, men kan det vara så att en försenad modul, försenar nästkommande modul som... ':o´ Det blir liksom ett snöskred i en slaskhink.

Jag har ju egentligen ingen aning eftersom jag inte har några hemliga interna kontakter till neogames, men det skulle förvåna mig om dom vid sina fikapauser sitter och planerar för hur dom ska jävlas med konsumenterna på bästa sätt.. lägga "falska" releasedatum så att folk tror att modulen snart kommer osv osv. för att sedan svika dom och kunna skratta ondskefullt så det ekar mellan väggarna i kontorsbåsen.

Visst, det är klart att man kan bli irriterad på diverse saker (som ex. försenade moduler). Fan och hans moster vet att jag själv säkert varit jobbig på diverse folk (inga namn nämnda (krille))inom neogames och gnällt på saker jag tyckt varit kasst. Men någon måtta får det vara. Man kan inte sitta och hålla för öronen och skrika "Bingo! Bingo!" samtidigt som man har en stor skylt framför sig där det står "fan vad det suger" Känns det som om det är så dåligt kan väl folk börja lägga sina pengar på Pokemo´n kort, som säkert kommer ut på utsatt releasedatum (om dom nu har nåt), eller starta ett eget rollspelsföretag och se till att hålla sina egna releaseplaner.

Neogames gör säkert sitt bästa vad gäller att komma ut med sina produkter -både vad gäller att hålla så hög kvalitet som möjligt på dom, sammtidigt som dom nog vill ha ut dom så snabbt som möjligt. Jag har hört ett rykte om att rollspelskonstruktörer också är människor som behöver mat på bordet.. men det kan ju vara lögn.

Nu har jag också fått ur mig lite gnäll. Nu tänker jag sätta mig och hålla för mina egna öron och skrika "Bingo Bingo".

Kullendorff

Warrior
Dock är slutresultatet detsamma ...[NT]

.. och det är det jag bryr mig om.

Kullendorff

Warrior
Tvärtom är jag medveten om mina brister ..

.. och jag tycker om att folk påpekar de jag inte vet om så att jag kan göra något åt dom.

Kallas utveckling tror jag bestämt.

MvH
Kullendorff

Krille

Super Moderator
Orsak och verkan

Dessvärre finns det något som kallas "orsak och verkan". Två olika orsaker kan faktiskt få snarlik verkan. En avskjuten vinge på ett flygplan leder till att flygplanet störtar. En pilot som får magsjuka och ramlar framåt över spaken leder också till att flygplanet störtar. Två helt olika orsaker, snarlik verkan.

I fallet magsjuka kan man åtminstone hålla koll på hygienen vid tillagningen av maten. I fallet avskjuten vinge finns det något utomstående som man inte kan påverka särskilt mycket, utom möjligen att ducka.

Hygienen har vi fixat, liksom avisningssystemet på vingarna, piloternas utbildning, strukturkontroll på flygplanet, förbud mot nallar och bärbara datorer som kan störa flygplanets elektronik mfl problem i det förflutna. Nerskjutningen kunde vi dock inte förutse och därmed inte åtgärda i förväg.

För övrigt tror vi att vi ger rimliga ankomsttider när vi sätter dem, men en MiG-21a som kräks femtiokalibriga spårljuskulor i vingroten har en tendens att muppa upp flygplanerna. Liksom magsjuka, störd elektronik, dåligt utbildade piloter, taskig väderlek m fl orsaker.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Sodivra

Champion
Jag måste få säga..

att jag håller med Krille. Dom KAN ju inte förutsäga eller stoppa förseningar. Ska man GISSA utgivningsdatum? Det är ju värre.

Och jag tycker inte att Krille förbjuder dig, Kullendorff, att säga något.. Bara att han förklarar, och ja, blir sur när du inte godtar förklaringarna. Men om du får klaga får väl han?

Ingen gillar förseningar. Inte vi, och inte NeoGames heller. Som sagt vad ska man göra? Det finns väl inget att göra igentligen.. Gissa är, som sagt, lika fel enligt mig. Lägga på två år sabbar väl planeringen för konsumenterna lika mycket som förseningar? Strunta i att läsa datumen om ni vill så.

Och, herr Kullendorff, det är bra att det klagar i förhoppning om förbättring. Tro inte att jag vill få utlopp för mina aggresioner och hacka på någon. Men jag vill ändå säga att jag håller med Krille.

/RIKTIG Coolhet kommer från harmoni..
Och jag är cool! /images/icons/cool.gif