Nekromanti Lägga till folk i PM-diskussioner

Genesis

Ni dés ni maître
Jag tycker att det är fräckt att man kan ha PM-diskussioner med många inblandade. Folk kan också ta bort sig själva från diskussionen, men man verkar inte kunna bjuda in andra? Skulle en sådan funktion vara svår att implementera?

solvebring

Superhero
Genesis said:
Jag tycker att det är fräckt att man kan ha PM-diskussioner med många inblandade. Folk kan också ta bort sig själva från diskussionen, men man verkar inte kunna bjuda in andra? Skulle en sådan funktion vara svår att implementera?
+1 Skitbra förslag.
Hoppas det går att ordna.

Genesis

Ni dés ni maître
Till exempel skulle man då kunna ha PM-diskussioner för sina spelgrupper, där man planerar nästa spelmöte. Då är det bra om man kan bjuda in nya spelare så att man slipper starta en ny diskussion varje gång någon ansluter sig.

Möller

Hubert Hortlax
Jag, och vår tekniska redaktör krank, vill båda ha möjlighet att lägga till folk i PM i efterhand. Liksom att ha kontakter i grupper. Det har diskuterats på forumet tidigare.

Att det inte hänt nått beror därför antagligen på att det är väldigt svårt att genomföra.

Gardener

Champion
Det är inte så krångligt, men det tar tid, och dessutom har jag ingen lust att göra det.

Återigen kan jag påpeka att en rejält omskriven version av systemet är på gång, som innehåller en hel del UI-uppdatering som gör saker lättare. Att lägga till/ta bort folk på privata diskussioner kommer bli mycket enklare. Dock vågar jag inte säga om det är möjligt att göra i efterhand, efter att diskussionen har startats. Sen är det förstås lite onödigt att lägga ner tid på att fixa saker när det ändå kommer bli ändrat snart. Och varje ändring gör det jobbigare att uppgradera.

solvebring

Superhero
Med andra ord så kommer alla de här trådarna med förslag om tekniska ändringar att få bida sin tid tills systemet är uppdaterat och du kan se hur landet ligger?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
solvebring said:
Med andra ord så kommer alla de här trådarna med förslag om tekniska ändringar att få bida sin tid tills systemet är uppdaterat och du kan se hur landet ligger?
Iaf de som gäller själva forumet. Eller ja, en del idéer kan ju genomföras, eftersom de bara behandlar forumets utseende och så (t.ex idén att bara använda artikelsystemets login).

Gardener

Champion
Det är en ganska omfattande omskrivning av forumsystemet, med många UI-förbättringar såväl som bakände-grejer. Det har jobbats i över ett år med den, dessutom med fler utvecklare än det varit tidigare. Egentlgen skulle det varit släppt under förra året. Men pga olyckliga omständigheter så har arbetet försenats. Det jobbas just nu på dom sista delarna, och delar av systemet ligger redan i alfa-test. Någon specifik tidpunkt finns inte tyvärr, men förhoppningsvis nån gång till sommaren är min gissning och förhoppning.