Quadrante
Grisbonde
Gamla wrnu-inlägg hittar man ... Vardå?
... Yeah, här är vi inte mellan två jobb inte utan mellan två servrar! ... Eller två adresser, om man nu vill snacka om flyttbilar.anth;n2478 said:Eftersom ny forumsplattform även betyder ny server måste det gamla forumet fysiskt flyttas från den gamla servern till den nya.
Det gamla forumet befinner sig i datorvärldens motsvarighet till en flyttbil på väg att lastas ur vid den nya servern.
Det dröjer alltså ett tag innan länk till arkivet finns, men det kommer förhoppningsvis snart.
Troberg said:Dito.
Oldtimer said:+1000
krank said:Ja, det är precis något sådant som är planen om jag fattat rätt. Problemet är att gamla forumet var helt SJUKT instabilt, vilket gör att det är rätt mycket jobb att packa upp databas + backup på ett sätt som funkar.
Magnus Seter;n10463 said:Ingen mer info att meddela.
/M
Vicotnik said:Jag har kontakt med båda teknikerna och kan sparka på dem om det.
Kärlekscraft said:Några väldigt specifika godbitar som ska letas fram?
Vimes said:Jag håller med här. Min uppfattning innan gamla WRNU släcktes var inte att det skulle ta så här lång tid. Det var naivt kanske, men så är det.
Dante said:Yes, please!Vicotnik;n18346 said:Jag har kontakt med båda teknikerna och kan sparka på dem om det.
Min enda kontaktväg till Spider är genom forumet, och det är såklart inte helt optimalt.
Jag tror att Lupus kan fixa det, men att han behöver lite info från Spider först.
Dante said:Wohoo!
You da man … eh … person!
Ymir said:Vicotnik: den 31:a maj
Planen var att det inte skulle ta någon tid alls. Men sedan försvann Spider, och efter det har alla planer gått i stå. I och med Lupus intåg har vi en öppning igen.Ymir;n18331 said:att det skulle dröja så här länge borde ha kommunicerats tydligare så man fick tid att spara ned inlägg man kanske skulle få anledning att behöva referera till inom överskådlig tid.
anth said:Anmäler du dig som frivillig att gratis få upp arkivet?
Det finns inte någon timeline. Men det är nog möjligt att skaka fram det du behöver innan arkivet är klart att öppnas publikt.Big Marco;n29879 said:Det finns info i det gamla forumet som jag skulle behöva nå, finns det någon timeline som är aktuell? Jobbas det på öht?