Länkar till forumiternas egna rollspel

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Jag har en liten spelverksamhet på fritiden. Det är flera år sedan jag släppte något men det mesta går att köpa som Print On Demand via Lulu https://www.lulu.com/search?contributor=Wilhelm+Person&page=1&pageSize=100&adult_audience_rating=00

Gillar man inte grissäcksköpande så har jag en hemsida där jag försökt samla alla recensioner av mina spel: https://wilhelmsgames.wordpress.com/
1727855568056.png

Det sista jag släppte var ett sci fi-spel som heter Köpman i Röd Zon, som har någon sorts experimentell skriv när de betalar-modell. Det är över fyra år sen och jag är fortfarande skyldig några kapitel där.

God45

#PrayersForBahakan
Jag har en liten spelverksamhet på fritiden. Det är flera år sedan jag släppte något men det mesta går att köpa som Print On Demand via Lulu https://www.lulu.com/search?contributor=Wilhelm+Person&page=1&pageSize=100&adult_audience_rating=00

Gillar man inte grissäcksköpande så har jag en hemsida där jag försökt samla alla recensioner av mina spel: https://wilhelmsgames.wordpress.com/
View attachment 20006

Det sista jag släppte var ett sci fi-spel som heter Köpman i Röd Zon, som har någon sorts experimentell skriv när de betalar-modell. Det är över fyra år sen och jag är fortfarande skyldig några kapitel där.
Kuf är otroligt bra. Och alla borde läsa Ökenros!

Franz

Nin geed gali jirey geed loo ma galo
Okej, här kommer lite alster som jag har gjort.

Jag har skrivit rätt många scenarion till Neotech Edge men är nog mest nöjd med Blodig Asfalt och Norrsken över Afrikas höst:

Jag har även skrivit en del till Barkhäxan, men vill här lyfta mitt scenario En rutten jul, dels för att den vann pris i Spelsnackarnas tävling, dels för att det snart är jul och dels för att jag inte har lagt upp det här på wrnu innan.

Ett regellöst scenario som jag skrivit och är riktigt förtjust i är De mystiska paddorna, mitt bidrag i den första Magic Metal Challange-tävlingen.

Det första äventyret jag flaggade upp för att jag skrivit här på wrnu är En knytnäve av stål. Ett cyberpunkigt äventyr till Mutant 2089.

Och sist men inte minst vill jag flagga upp lite för ett äventyr jag skrev när jag var väldigt ung. Skrevs 2006 till Drakar och Demoner Trudvang och var det första äventyret jag fick lite beröm för 🙂

Attachments

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Det har ju… blivit en del. Här är något försök att samla dem. Jag skriver ju mest äventyr, så länkar till dem och ordnar allt efter spel.

Call of Cthulhu Sverige
  • En seans i Stockholm (2020) - Längre äventyr där utredarna kommer i kontakt med Stockholms seanssällskap… men att försöka ha kontakt med det förflutna slutar sällan bra.
  • Den gula filmen (2020) – Utredarna är filmarbetare… men så försvinner hela teamet på en inspelning och de ska försöka lista ut vad som har hänt. Ihop med Gunilla Jonsson och Michael Petersén. Slutsåld på de flesta platser, PDF-länk.
  • Räddaren i Nöden (2023) – En pojke har försvunnit i de judiska kvarteren Nöden och utredarna upptäcker ett hot mot invånarna i Nöden. Av Anders Jansson, bearbetning av mig ihop med Gunilla Jonsson och Michael Petersén.
  • Lund: Den förbjudna kunskapens stad (2024) – En settingbok som förlägger CoC Sverige till Lund. Jag var ihop med Gunilla Jonsson och Michael Petersén med och skrev fiktion/mytbakgrunden, äventyren och var redaktörer för alla historiska och faktatexter. Dessutom har jag gjort några av annonserna i boken!
Chock
  • Nästa Odenplan i Sju sorters skräck (2020) – En mysteriepoddare försvinner i tunnelbanan och RP hittar kopplingar till en gammal urban legend i Stockholm. Begränsad upplaga, PDF-länk ovan.
  • Fridhems pensionat (2021) - En ond plats (miniäventyr) med ett gammalt pensionat som RP kan stanna på, där personalen är ytterst märklig.
Drakar och Demoner
  • De döda ögonens grotta i Drakkejsarens hemlighet (2023) – En blind kvinnas gård har blivit attackerad av en stor best som sägs bo i grottan med samma namn…
Kutulu
  • Mardrömmar från Amerika (2021) Fyra äventyr som utspelar sig i USA, där man ska hitta en familj från Innsmouth som flydde innan räden, ta reda på ett öde kring en sällskapsmedlem som dött i New Orelans som visar sig ha kopplingar till räden 1907, ett mystiskt spökskepp som setts till i Kingsport och hotar turistsäsongen och sist följa med på en lyxig färd på en Zeppelinare som snart blir en mardröm. Gratis som PDF.
Nordiska Väsen
  • En grym hemlighet i En grym hemlighet och andra mysterier (2020) – RP reser till en liten by i de norrländska skogarna, där ett markköp gått snett och en man saknas och den andra mist förståndet. Vad pågår egentligen i den lilla byn? Finns på engelska som A Wicked Secret.
  • En dans med döden i Årstidernas mysterier (2022) – RP reser till en fäbodvall i Dalarna vid Siljans rand. Två kor har dränkts, men det finns mer hemligheter under ytan att lista ut. Finns på engelska som A Dance with Death.
Skrômt
  • Den vita natten (2020) – En rik familj träffas på deras renoverade gamla herrgård, men så kommer mörka hemligheter upp till ytan. Gratis i PDF-form!
Skjut dom i huvudet
  • Choppa tills du droppar (2023) – En expansion kring en handelsplats, med olika butiker och ett äventyr kring en märklig sekt som bosatt sig i ett möbelvaruhus.
The Troubleshooters
  • Fabulous! (2022) – RP befinner sig i London, där världens största popband ska hålla en konsert som ska sändas världen över, men en journalistvän till dem känner på sig att något inte står rätt till. Gratis PDF.
Ur varselklotet
  • I skräckfilmens skugga till Våra vänner maskinerna (2017) – Hem & Skolaföreningen är upprörd över videovåld och all annan potentiellt farlig media… men har de mer i kikaren? Finns på engelska som Horror Movie Mayhem.
  • Spökhuset i Färentuna (2020) – Det finns ett gammalt spökhus där barn tävlar om att våga gå dit, men så har två av dem försvunnit precis vid allhelgona och nu ska RP försöka lista ut vad som hänt dem… om de vågar! Finns på engelska som The Haunted House.
Tror det är alla men har jag glömt någon så rätta mig gärna!

Ymir

Liten kantbaron

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Det har blivit mycket produkter med åren. Följande är sådana som finns att köpa.
  • Expert Partisan: Rollspel om motståndskamp i ett ockuperat Sverige
  • Expert Nova 2.0: Ett regelverk för 1900-talskampanjer.
  • Expert Nova English Edition: A rules engine for 20th-century campaigns
  • Gondica: Ett swashbuckling-fantasy-rollspel
  • Basker Blå: Setting till Chock. Svenska FN-soldater mot nattens fasor i Västafrika.
  • Märk hur vår skugga: Stockholmsäventyr till Chock. Illustrerat av Nisse Gulliksson.
  • Thriller: Ett rollspel om spioner, deckare och parallellvärldsutforskare
  • Sorgeveden: En kampanjbok till Hjältarnas Tid. En enorm skog med utmaningar av alla de slag.

Last edited:

pellejones

Grisodlare
Allt jag gjort finns typ här:
  • DrivethruRPG har allt jag gjort och släppt, typ. Det är ju dock på engelska där. Det mesta är till Svärdets Sång.
  • Drakborgen till Drakar & Demoner fortfarande öppen för late pledge.
  • Scenariobiblioteket har lite grejer till Svärdets sång också.
Officiella grejer till Fria Ligan finns också
  • Väsen Solo-regler säger väl sig självt :)
  • (Blodslandet till Svärdets Sång skrev jag regler, monsterattacker, npc-stats etc, Erik Granström skapade den och skrev själva kampanjen så mitt arbete var ju ett litet bidrag i jämförelse).

Ulfgeir

Swashbuckler
Mitt lilla spel Halloweenia finns ju länkbart från min LinkedIN-profil. Skall komma lite mer äventyr till det är tanken. Det här är senast släppta versionen. Så när jag väl når det antal äventyr etc som jag tänkt mig så kommer det hamna på drivethroughrpg eller itch.io.

Jag är ju skyldig till äventyret The Minoan Affair till The Troubleshooters. Krille fick dock editera det rätt rejält för att det skulle bli publiceringsbart, så han borde stå som medförfattare vilket jag påpekade för honom att han borde lagt in. ;)

Last edited:

Dimfrost

Special Circumstances
Jag har skrivit lite olika saker. Det här är nog de som är någorlunda aktuella och tillgängliga (resten är små dogmaspel, mindre bidrag till andra saker (ett drygt kapitel i Svavelvinter-spelet), eller (mer eller mindre avsiktligt) troligtvis oåtkomliga som Haragada, eller, möjligtvis, helt enkelt bortglömda):

• Terone (2007), science fantasy-rollspel i en uråldrig värld som börjar bli lika uråldrigt själv.
  • Moonbridge Tower (2024), en pdf av den handskrivna megadungeon som blev resultatet av dungeon23-utmaningen för mig, en övergiven rymdhiss i Terone (eller rättare sagt den kommande nyversionen Elegy: Ruins of Twilight).
  • The World Broke (2020), surrealistisk poetisk postapokalyps med Into the Odd-bas.
  • Till Drakar och Demoner: Templet Purpurbrand i Drakkejsarens hemlighet (2023), ett äventyr i grundboxens kampanj, om ett övergivet demontempel.
  • Till Drakar och Demoner: Maktens portar i Ärans väg (2024). Den mittersta tredjedelen av kampanjen, en nyversion av den klassiska mega(?)dungen (stor är den i alla fall) från 80-talet
  • Till Mörk Borg: Roads to damnation/Overland Travel i Feretory (2021), reseregler.

clarence redd

FrostByte Books
Eftersom många av inläggen är så detaljerade kommer här en uppdatering av min knapphändiga lista. I kronologisk ordning:

M-SPACE. Scifi-regler baserade på Mythras Imperative och BRP.

Reflux. Ett längre äventyr till M-SPACE med Star Wars-vibbar.

Odd Soot. Scifi på 1920-talet. Ett fristående spel, men med M-SPACE som bas.

M-SPACE Companion. Robotar, cyborger och dylikt till M-SPACE.

The Comae Engine. BRP nerskalat till 50 sidor, med öppna konfliktregler istället för enbart strid.

TREY. Soloregler. @Skymning skrev den allra största delen, så jag var bara med på ett hörn.

The Dream Library. Skönlitteratur som utvecklar världen i Odd Soot.

Myling

Vandöd pirat
Har spridda butiker för våra saker (Tina, Jörgen, Robert, David, Terje, Niklas, John). Det är ett fåtal butiker kvar som har våra produkter, främst Alphaspel. Men vi är å andra sidan för dåliga på att göra nytt sedan ett par sju år sådär på grund av hälsa, dödsfall, och annat.

Vår egen: www.mylingspel.se (vårt eget och har fortfarande en del gamla utländska indiespel och tärningar i lager sedan vi hade en fysisk butik - det som inte finns i lager är antingen helt slut eller finns på Lulu eller Publit)

DriveThruRPG: MylingSpel på DTRPG (alla våra produkter som PDF, plus ett par betor och gratismaterial)

Köp direkt från Publit POD: Mylings PublitShop (främst Robert Jonssons, men också några andra)

Köp direkt från Lulu: Tina Engströms Lulu-butik (främst Tinas böcker, men även Bortom-böcker - vissa produkter är lite höga priser på och ska justeras något år)

Köp Tinas rollspelskonst: Tavlor på Facebook (har bara lagt upp bilder på tavlorna, för att förhoppningsvis en dag sälja något, mest från Pirater!)

Last edited:

terje

xenomorf mystiker
Bra att få en lättillgänglig och överskådlig förteckning över allas skapelser!
  • City of Light, City of Shadows (2nd ed) - Spelledarlöst tarot-baserat story game om konstnärer, poeter och visionärer i den ockulta undre världen i 1890-talets Paris.
Eftersom det är för sent att redigera inlägget så gör jag en kommentar istället.
Ovan nämnda spel finns nu att köpa från butiken Chimära i Uppsala, eller via deras webbshop: https://www.chimara.se/product/city-of-light-city-of-shadows-av-terje-nordin/

Ackerfors

Alas, your rapids!
Det är/kommer fortsätta bli en gedigen lista det här. Bidrar med min blygsamma hög:

God45

#PrayersForBahakan
Det är/kommer fortsätta bli en gedigen lista det här. Bidrar med min blygsamma hög:
Du måste länka Hagberry Road sången! :D