På passagen finns en funktion som "skjuter in" svaren på inlägg som gör att visnigen är platt men man ser ändå vilka svar som gör vart. Går det att göra? (Kolla gärna passages forum för att se hur det funkar. Välj rätt symbol i Visningsläge.
Personligen behåller jag gärna min gamla vanliga platta visning av ren vana. Fast jag tror fortfarande på att lägga till detta alternativ eftersom det är ruskigt effektivt och jag kan därmed tänka mig att många skulle gilla det. Så länge alla tre alternativen finns tillgängliga så - många är ju som sagt väldigt inkörda på den gamla platta (tror det handlar om vana inte om okunskap eller förvirring).Näe, inte direkt. Forumsystemet körde faktiskt så förut, men det förvirrade för många som var vana vid gammal vanlig tråkig platt visning, så det togs bort.
But you can do it, right? =) Fan, du kan ju bygga dina egna kaffemaskiner för böveln...Om nån orkade skulle det förstås vara möjligt att göra en tredje visningsvariant, som visar trådat fast alla inlägg samtidigt. Men det kräver ganska mycket jobb med templaten, och en del pillande i bakändekoden.
V8, najs. Hur många cylindrar har vi nu då? ... Nej, skämt och sido. Min personliga åsikt är att saker och ting gärna för förbättras men samtidigt tycker jag att inkörda prylar, som de gamla vanliga visningarna, också borde finnas kvar som alternativ.Tillägg: Systemet kommer uppgraderas till v8 nån gång framöver och där finns det en hel del förbättringar. Framförallt för trådad visning, men jag tror även det finns lite förbättringar på platt visning.
Jo, när man satt med 56k under tidigt 2000-tal och klickade sig genom inlägg efter inlägg i trådad visning. Det går mycket snabbare och smidigare att läsa i platt visning, och jag tycker sällan att man missförstår vad folk svarar på.Endyamon said:jag tycker det är lustigt... Två har hittills beskrivit forumet som tråkig/vanlig plattvisning. För mig är det den nya hippa, efter att i flera år fått utstå psykisk misshandel i form av den trådade visningen.
Länge leve den platta visningen!
En tid som jag inte saknar. Alls.Yaaraer said:Jo, när man satt med 56k under tidigt 2000-tal och klickade sig genom inlägg efter inlägg i trådad visning.
Ja, det skulle ju inte tas bort något. Fast troligen lär det aldrig hända ändå, så det är en rent teoretisk diskussion.solvebring said:Personligen behåller jag gärna min gamla vanliga platta visning av ren vana. Fast jag tror fortfarande på att lägga till detta alternativ eftersom det är ruskigt effektivt och jag kan därmed tänka mig att många skulle gilla det. Så länge alla tre alternativen finns tillgängliga så - många är ju som sagt väldigt inkörda på den gamla platta (tror det handlar om vana inte om okunskap eller förvirring).
Jo, det är inga större svårigheter, det tar mest tid. Tid som jag inte riktigt orkar lägga ner. Fast jag bygger inte kaffemaskiner, jag bara moddar dom. =) Ungefär som case-mods, fast inte med datorer. Är till och med sugen på att installera lite LED-slingor. =)solvebring said:But you can do it, right? =) Fan, du kan ju bygga dina egna kaffemaskiner för böveln...Gardener said:Om nån orkade skulle det förstås vara möjligt att göra en tredje visningsvariant, som visar trådat fast alla inlägg samtidigt. Men det kräver ganska mycket jobb med templaten, och en del pillande i bakändekoden.
Dom stora förändringarna görs i admin-systemet och utseendemässigt så att det ska vara lättare att modifiera utseendet. Sen är det en del ajax-förbättringar, så hela sidor inte behöver laddas om lika ofta.solvebring said:V8, najs. Hur många cylindrar har vi nu då? ... Nej, skämt och sido. Min personliga åsikt är att saker och ting gärna för förbättras men samtidigt tycker jag att inkörda prylar, som de gamla vanliga visningarna, också borde finnas kvar som alternativ.Gardener said:Tillägg: Systemet kommer uppgraderas till v8 nån gång framöver och där finns det en hel del förbättringar. Framförallt för trådad visning, men jag tror även det finns lite förbättringar på platt visning.
Ja, det skulle ju inte tas bort något. Fast troligen lär det aldrig hända ändå, så det är en rent teoretisk diskussion.
Mmmkay. Tja, I don't blame you. Saker som är dryga och tar lång tid och inte känns värda besväret är föga lockande.Jo, det är inga större svårigheter, det tar mest tid. Tid som jag inte riktigt orkar lägga ner
Hehe! Hardcore böveln! Smakar kaffet lika gott som maskinen tyder på då?Fast jag bygger inte kaffemaskiner, jag bara moddar dom. =) Ungefär som case-mods, fast inte med datorer. Är till och med sugen på att installera lite LED-slingor. =)
Låter damn mycket snabbare och effektivare. Att sidan i övrigt inte behöver laddas om låter förträffligt.Dom stora förändringarna görs i admin-systemet och utseendemässigt så att det ska vara lättare att modifiera utseendet. Sen är det en del ajax-förbättringar, så hela sidor inte behöver laddas om lika ofta.
Sen kommer trådade visningen att göras om en hel del, så att man alltid ser trådvyn i en ruta ovanför inlägget man läser. Dessutom laddas nya inlägg direkt utan att hela sidan laddas om, så det bör gå mycket snabbare att klicka fram mellan inläggen. Interfacet blir rätt likt en del webb-mail-läsare, som Yahoo.
Wait, what? Har jag talat för trådad visning? Närdå?Endyamon said:Plus att när krank försökte få det att låta som trådad visning var någonting nytt, häftigt och eftersträvansvärt att ha så kände jag mig tvungen att ge lite perspektiv till saken.