Nekromanti Läser allas inlägg?

Quan'talis

Swashbuckler
En sak jag börjat undra över när jag läst lite gamla diskussioner här på forumet (ja, ja, jag bryr mig inte om hur ni tillbringar era lördagkvällar): (Jag vill påpeka att ): inte är en smiley [hate the little buggers] utan den naturliga följden av att sätta ett kolon [latin: ändtarm] efter en parentes)

Läser ni alla inlägg på en sida eller struntar ni i inlägg av personer som ni vet att aldrig har nånting vettigt att säga/som har sagt emot er i en annan diskussion/ som ni bara annars inte tål (hmm, varför kommer jag plötsligt att tänka på mig själv?)?

/Quan'talis - läser till och med sina egna inlägg

Hasse

Hero
Jag läser allas inlägg, bryr mig inte om ifall de varit otrevliga mot mig tidigare, snarare är det så att jag tenderar att glömma sånt. Det som avgör om jag läser ett inlägg är i fall det rör ett ämne som intresserar mig.

Saker som intresserar

Det jag brukar kolla är rubriken på trådarna. Saker som inte säger mej ett dyft kanske jag läser huvudinlägget, eller så inte alls... Men trådar som är intressanta läser jag varenda inlägg (ibland även NT inläggen/images/icons/wink.gif) ..
Tyvärr rör jag mej på för få forum för att kunna svara helt på denhär frågan.
Dock är diskussioner mellan "dom gamla" på forumet väldit intressanta att läsa. Krille brukar ha en hel hop med folk som opponerar sig emot honom och dom debatterna är ryslit lustiga att läsa.

/Black Dwarf

Anders

Hero
Nja, en del går ju att klara sig utan...

"Läser ni alla inlägg på en sida"

En del trådar spolar jag redan efter att ha läst rubriken och vissa efter att ha läst startinlägget. Ibland läser jag alla inlägg i en tråd. Sen finns det en mängd mellanvarianter där jag läser en undertråd, en viss persons inlägg i en tråd m m.
Enstaka gånger har det varit diskussioner där ämnet varit mycket intressant men där det blivit så förbannat många och långa inlägg att jag ändå inte orkat/haft tid att läsa allt.

"eller struntar ni i inlägg av personer som ni vet att aldrig har nånting vettigt att säga/som har sagt emot er i en annan diskussion/ som ni bara annars inte tål"

Personer som aldrig har något vettigt att säga ignorerar jag normalt.
Jag har inget problem med att läsa inlägg från folk som sagt emot mig i tidigare trådar. Den som säger emot en kan ju mycket väl ha något intressant att komma med, även om det inte får en att ändra uppfattning. De personer jag på rak arm kan komma på att jag varit i debatter med är Krille (givetvis), Vindhand, Rising och Nightowl och deras inlägg tenderar att tillhöra de mer lärvärda.

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Beror på tiden

För mig så är det mest tiden som avgör. Sitter jag i skolan (bredband), det går snabbt och jag har god tid på mig så kan jag plöja igenom allt. Men om jag däremot sitter hemma på mitt gamla modem så gallrar jag bort det som jag anser är mindre intressant.

Lite indirekt så skulle man också kunna säga att det är snåltarmen som avgör.

Rickard

Urverk speldesign
Ja, det gör jag

Jag rör mig i DoD-, rollspel-, rollspelsmakande-, SF- och fantasy-, FS/fantasy-kultur-, skräck- och rollspel.nu-forumen.. Jag läser alla inlägg som inte har direkt m WoDs värld/böcker att göra (då jag inte spelar detta).

Jag kör m platt visning, öppnar alla trådar i nya fönster, kopplar ner mig och läsa alla inlägg, skriva svar och sen koppla upp mig och skicka iväg svaren.

Jag brukar läsa allas inlägg även de jag vet kommer vara dåliga.. Solens strålar kanske kommer igenom molnen nån enstaka gång. De jag inte tål läser jag också för att jag ska kunna argumentera el. kanske ändra synpkt om pers. ifråga..
Det är faktiskt bara två ggr som jag inte läst klart en tråd.. Men visst. Det har även kommit trådar då samma saker ältats om och om igen (i samma tråd) och när det varit lite sent på kvällen har jag bara skuggat igenom dessa.. Det vettiga som jag missar finns ofta som citat senare.

/[color:448800]Han</font color=448800> som ibland brukar stå som siste "inläggare" i många forum samtidigt

(*Undrar om nån orkar läsa detta inlägg. Vem orkar eg. om att läsa hur jag noga redogör hur jag använder forumen?*)

Legioth

Swordsman
Tvärtom

Tänk vad olika människor egentligen är, då jag sitter i skolan är det bråttombråttom, för snart är rasten slut... Måste skynda så att man hinner läsa allt. Men de få gånger man surfar där hemma (modem), då laddar man oftast ner någon stor fil och har hur lång tid som helst på sig att läsa allt...

Johan K

Gammal & dryg
Försöker !

Visst så försöker jag läsa alla inlägg i en tråd. Fast det beror åzå lite på hur intresant den är. Är det en OT-tråd så är det ju inte så att jag läser alla inlägg