Min modulsamling (grundböcker exkluderat) [OT]
<table border="0"><tr><td>
Tribe 8</td></tr><tr><td>
</td><td>
Horrors of the Z'Bri
Monsterkärnboken till Tribe 8. Som vanligt med Tribe 8-moduler finns det en lång dialog/logg-text för individuell studie, där det är upp till läsaren hur man ska ta emot informationen. Vissa gillar det inte, jag gör det dock. Boken toppas med fetingmånga fräcka monster och fula firrar.</td></tr><tr><td>
</td><td>
Into the Outlands
Yesss, jag gillar den här boken. Den följer olika personers resor, spirituella eller mundana ut från den heliga ön Vimary, till de karga områdena - Oneida i söder, havsfolken i öster, bibehållarna i väster, det förbjudna norr och mycket annat. Boken är mycket läsvärd, både ur resurssynpunkt och som skönlitteratur. Den toppas inte helt förvånande med spelledartips, främmande varelser och kampanjteman.</td></tr><tr><td>
</td><td>
Book Of Legends
Första kapitlet har en sjysst handling, men är ganska lamt. Den viktiga biten är den andra delen, där varje saga får sina hooks, en del NPCs introduceras och man får information om Vimarys sagoberättare.</td></tr><tr><td>
</td><td>
Adrift on the River of Dream
Mycket bra bok! Istället för långa predikan om magiteori som i andra rollspel innehåller den stora delen av Adrift On The River Of Dream, Tribe 8:s magibok, en mycket intressant berättelse om Elias The Wanderer och hans sammanslutning. Regeldelen är även den mycket intressant, och appendixet med alla hitills publicerade aspekter är mycket användbart!</td></tr><tr><td>
</td><td>
Capal: Book of days
Vet inte riktigt varför jag köpte denna bok. Den ger inget alls till mig, och känns alldeles för postapokalyptisk för att få en riktig plats i min samling.</td></tr><tr><td>
Ars Magica</td></tr><tr><td>
</td><td>
Return of the Stormrider
Ja, det ÄR ju en äventyrsmodul. Och en bra sådan i mina ögon. Vi provade att spela den, men det gick åt skogen av andra anledningar. :+)</td></tr><tr><td>
Eon</td></tr><tr><td>
</td><td>
Monster & Varelser
Det gav mig ingen inspirationsblast, men en mysig bok att hålla i händerna. Tyvärr är den spårlöst försvunnen.</td></tr><tr><td>
</td><td>
De Fördömdas Sista Hopp
Ett fyndigt litet äventyr.</td></tr></table>
...som sagt, grundböcker är exkluderade, samt kartor, spelledarskärmar, mm.
/Mogge, funderar på att lägga ut listan på internet