Nekromanti Lätt med lathet i D&D.

olaberg

Hero
Re: Köpa?

Jupp. Köpte precis en MM.

(Dum som jag var så slängde jag mitt 1ed - tidiga tryckningar av allt - när jag slutade spela för massa år sedan).

Finessen med att ladda ner ett OGL-spel (som BasicFantasy) är att man får dels positiva AC (en klar förbättring) och att man får friheten att lattja med materialet. Som t ex genom att översätta. Men så spelar jag helst på svenska.

Nightowl

Champion
Son of Shameless Plugging - M&M

Nuförtiden får jag min Old School Fix genom Mazes & Minotaurs. Via denna länk kan ni förutom alla de gamla klassikerna - upp till och inkluderande Unveiled Addenda - ladda ned Misdeeds & Madness , modulen som Legendary Game Studious ville stoppa! Faksimilkopian är tagen av yours truly (eller det var jag som skrev den i en haze på 70-talet, vilken version ni nu föredrar). Vill ni han mer koll på vad M&M är, kolla den här länken för den påhittade bakgrunden, eller den här länken för den sanna - eller om det var tvärtom... :gremcool:

Mazes & Minotaurs är:
<ul type="square">
[*]Fullt av old school-känsla [*]Spelbara, strömlinjeformade regler [*]Trots old school-känslan inte standardfantasy, utan en negligerad, i ordets rätta mening KLASSISK genre! [/list]

Erik, The Hyperborean Maze Master