God45
#PrayersForBahakan
Jag har fått idéen att köra en kampanj som börjar med nästan ingen magi. Det är tidiga Game of Thrones och skit. Men sedan BOOM! all magin kommer tillbaks på en gång. Det går verkligen från ingen magi och kanske någon ser ett monster en gång i sitt liv till fullt med trollkarlar överallt, drakar tar över länder, arméer av demoner, horder av de levande döda och gudar som plötsligt faktiskt talar med sina följeslagare. Min tanke är att köra flera sessioner innan brytpunkten kommer och att spelarkaraktärerna är på första parkett när saker händer.
Problem:
1: Det är en twist kampanj. Vilket alltid suger. Och även med en förvarning kan det hända att spelare föredrog lågmagin.
2: System?! Jag vill att folk ska kunna omfamna magin när den kommer (eller inte). Vad är rätt system för det?
…Ja, jag, håller på att läsa om en viss manga, ni som vet vet.
Problem:
1: Det är en twist kampanj. Vilket alltid suger. Och även med en förvarning kan det hända att spelare föredrog lågmagin.
2: System?! Jag vill att folk ska kunna omfamna magin när den kommer (eller inte). Vad är rätt system för det?
…Ja, jag, håller på att läsa om en viss manga, ni som vet vet.