Nekromanti Långkörare eller inte

Sodivra

Champion
Mina kampanjer brukar landa på en sisådär sex spelmöten, så jag är verkligen ingen långkörare. I vår Nobiliskampanj så har jag bestämt mig för att köra en äkta långkörare dock, målet är 50 spelmöten, och ni har vi spelat 14.

Vi har spelat i tre somrar nu. Att ta paus mellan spelomgångarna tror jag hjälper att väcka intresset och ladda batterierna, men så är just Nobilis ett så sprudlande spel som det är lätt och passande att göra snåriga kampanjer där allting bara stegras i såpopera och episkhet. Det finns nog inte många andra spel jag kan spelleda riktiga långkörare i. :gremsmile:

Johan K

Gammal & dryg
Hur lång är den längsta kampanj ni spelat/spelar?
Oj, bra fråga..
Tror det var när jag var med i gruppen som vi hade när jag bode i Åmål. Vi håll nog på med en EON-kampanj som sträckte sig över nått år..
Här i Lund, så har vi hållit på med Vildhjarta & Snösaga till & från i ett _bra_ tag.

Är den avslutat, har den runnit ut i sanden eller spelar ni fortfarande?
Well, Snösaga är slut, tillslut... Dock går det lite på halvfart så att säga.. Men det blir väll snart dax för Eldsjäl.

Har ni valt längderna på era kampanjer? Om ja, varför är de just så långa/korta?
Jag har väll inget stopptid eller längd på kampanjerna, det får bli så långt det blir. Funkar det så är det bara kul om det håller på ett tag.

Vad har ni för knep för att hålla kampanjerna vid liv?
Det är väll lite av en stötesten...
I & med att man inte har tid så tar man alla tillfällen som ges, minst sagt..