Om inlägget inte har med skräck att göra (vilket det inte har om du inte vill berätta om på vilket sätt vampyrismen skulle kunna användas i ett rollspel) så ska det inte in på skräckforumet. Vill du bara rekommendera boken så skall inlägget istället in på rollspelskultur, även om jag personligen tycker att lite högre krav skall ställas på rekommendationstrådar än det här. Liksom, en tråd i stil med "hej, jag har just sett Sin City. Den skulle man kunna inspireras av till rollspel" är inte direkt något som hör hemma på ett forum. Jag skulle personligen vilja kalla det respektlöst att häva ur sig sådant brus på ett forum. Att inte ens
försöka bidra med något inspirerande/givande, det är bara slappt och förolämpande. Nå, det är ju bara min egen åsikt, men i det
här inlägget undrade du hur du skulle kunna skriva på ett lite mindre torrt sätt.
Mitt svar på den frågan skulle bli att försöka tänka på läsaren när du skrev saker. Det gjorde du absolut inte i den här tråden. (Du gav ingen hjälp åt den som inte ville läsa boken, och du gjorde inget vidare jobb för att inspirera dem som var nyfikna på boken (att synen på vampyrism skulle vara annorlunda visste vi redan, eftersom det har framgått i varenda recension). Så du skrev inlägget mest för din egen skull, och då framstår läsningen som både torr och oengagerande.)
Det här inlägget var faktiskt meningslöst (och
elakt; om någon ställer en fråga som
kunde göra ens inlägg det minsta lilla läsvärt, då skall man ju naturligtvis tacka den personen och svara efter bästa förmåga. Vill man inte spoila så använder man förstås forumets spoilerfunktion). Att inte ens
försöka gå andra forumiter till mötes, det är ordentligt slappt.
Tusen minuspoäng, förstås.